Ahogy a Marilyn Mansonban egy új fejezet kezdődik 2011-ben, a bandában is talán megszilárdul a legszorosabb és legerősebb felállás. Ezt a felállást egészíti ki a basszeros, Fred Sablan, aki korábban a a kaliforniai punk-rock együttesben a Crack-ben játszott, jelenleg is Goon Moon tagja, zeneszerező saját ezoterikus Birthday Twin projektjében és DJ közeli barátjával és bandatársával Twiggy Ramirez-zel.
A Provider Module büszkén mutatja be Fred első interjúját mióta csatlakozott a Marilyn Mansonhoz és mesél arról hogy kik vannak rá hatással, a technikájáról, hogyan került kapcsolatba a zenével és elárul néhány elképesztő történetet!
Mikor kezdett el zenélni és hogyan vezetett mindez a Crack megalapításához?
Korán…talán 11 vagy 12 éves lehettem. Bedugtam a Sears gitáromat a hangfalba és próbáltam végigjátszani a számokat, habár még egy évig azt se tudtam hogyan kell behangolni a gitárt. Bal kezes vagyok, de valamilyen okból kifolyólag jobb kézzel könnyebben ment a gitározás. Aztán elkezdtem fellépésekre járni, a hatalmas rock partiktól egészen a kis punk koncertekig az alagsorban. Volt néhány banda amelyikben játszottam is, de nem vettem őket komolyan. Elmentem megnézni a Bad Brains-t a Butthole Surfers-szel és ekkor változott meg minden. Mindketten szétverték a színpadot és leszartak minden mást… és a zene remek volt. Totális kifejezésmód nulla kompromisszummal. Egy ilyen bandát akartam.
Nehéz széles körű információkat találni a Crack-ről, mesélne egy kicsit a bandáról és az emlékeiről hogy milyen volt játszani Kaliforniában akkoriban?
Úgy játszottunk mintha villamosszékben lettünk volna és minden koncert teljesen más volt. Néhány koncert elképesztő volt és néhány katasztrofális… én mindkettőt szerettem.
Nem volt myspace oldalunk meg semmi ilyesmi. Sok koncertet adtunk, plakátokat raktunk ki néhány klubban amivel felbosszantottuk a többi bandát… Azon csodálkozom hogy még élek. Aztán egyik nap elfogyott az összes jegy a bulinkra a helyi klubban és ott voltunk a The Metro címlapján, és tudtam hogy innen már csak a lejtő következhet mert valami olyasmivé kezdett válni az egész aminek nem akartam a részese lenni. Két héttel később Los Angelesbe költöztem aztán 4 nap alatt 5 koncerten játszottam. Teljesen más volt ott a kreatív szellem és ebben benne akartam lenni. Végül is mindannyian utáltuk egymást és feloszlottunk.
Kik inspirálták fiatalként és ez hogyan formálta a zenéhez való hozzáállását akkor és most?
Mindig is rajongtam Paul Simonon-ért a The Clash-ből. Semmi baromság és totál király, minden amit komolyan vesz azt 100%-osan csinál. Szeretem a pop dalokat a tiszta zajokig, ez mind összekeveredik és szerepet játszik egészen addig amíg hatással vannak rám. Vannak fontosabb művészek is mint pl. a The Stooges, X, Velvet Underground, David Bowie, Funkadelic etc… művészek akik soha nem kötnek kompromisszumot. Ez az amit szeretek a Marilyn Mansonban.
A Metroactive ’97-es Crack cikke megemlíti hogy Twin Peaks-et és My Own Private Idaho-t nézett a lemezfelvételek során, miközben a Birthday Twins a filmzenére koncentrál. Mennyire fontos a mozi a zenéjében?
Egész életemben nem csak a zene hanem a filmek megszállottja is voltam. Mindkettő drámaian meg tudja változtatni a másikat. Mindig is szerettem volna filmzenét csinálni és mindig úgy készítem a zenéket hogy egy vizuális kép van a fejemben.
Rengeteg hangszeren játszik, de melyik a kedvenc pozíciója?
Jelenleg a basszusgitár, most ez számomra a legszórakoztatóbb.
Mesélne a kedvenc/ legmegbízhatóbb set-upjairól – azaz erősítők, gitárok, pedálok, szintetizátorok, keverők, felvevő eszközök?
Bármi jó, tényleg. Nem számít, egészen addig amíg úgy szól ahogy én szeretném. Egy halom gagyi és jó pedálom, erősítőm, szintim meg gitárom van de sosem lehet tudni hogy melyik fog a legjobban működni az adott szituációban. Évekig próbáltam megtalálni a legjobb felszerelést és aztán rájöttem hogy nem számít. Amikor turnézni fogunk, Twiggy Ampeg basszusgitárját fogom használni amit mindig is használt mert azt szeretném hogy igazi Marilyn Manson hangzása legyen. Lesz néhány friss extra is hozzá.
Hol érzi magát igazán jól? Otthon, a színpadon vagy a stúdióban?
A koncerteket szeretem a legjobban. A stúdió az ahol hónapokat képes vagyok eltölteni alkotással, végtelenül és mindez érdekesebbé teszi a napomat. Az élő show-k csak rátesznek egy lapáttal, már alig várom.
Hogyan lettek barátok Twiggyvel és ez természetes úton vezetett ahhoz hogy megalapítsák a Goon Moon-t és hogy együtt járjanak DJ fellépésekre?
Aaron North barátja voltam egy ideig mielőtt csatlakozott a NIN-hez. Elmentünk néhány haverral egy koncertre San Franciscoba 2005-ben és ott találkoztam Twiggyvel. Eltöltöttem velük egy kis időt a turnén, csak elvoltunk a turné buszukon miközben hetekig utaztunk és közben jókat buliztunk. Mindannyian odaálltunk a keverőpulthoz abban a hollywoodi tömött bárban, ahol Twiggy és én rájöttünk hogy ugyanazokat a hülye dalokat szeretjük. Nagyon hasonlóak vagyok néhány szempontból. Aztán valahogy barátok lettünk. Mindig ugyanarra a helyre jártunk kajálni legalább egyszer egy héten, szó szerint most már évek óta. Elkezdett a Goon Moon-ról beszélni és a koncertek ötletéről. Tulajdonképpen bedumáltam magamat a bandába, akkor még nem látott engem hangszeren játszani. Megdöbbentett hogy emellett volt bennem annyi hite hogy megtegye. Észrevettük hogy hasonló a játék stílusunk is a próbákon. Szóval a koncertek alatt cserélgettük egymás közt a gitárt és a basszusgitárt.
A Goon Moon fanok térden állva esedeznek már az új anyagért, elmondaná hogy van-e valami tervbe véve vagy készülnek-e hamarosan valamit megjelentetni? Hasonlóképpen lesz a jövőben új Brithday Twin?
Kb. egy napba telik Chris Goss-nak és Twiggynek hogy megírjanak és felvegyenek 3 dalt. Végtére, az egész abból áll hogy bemegyünk egy szobába és megcsináljuk. Goss a Masters of Reality-vel van elfoglalva, mi meg a Manson albummal, szóval ez csak a szabadidő függvénye. Tervezek néhány Birthday Twin megjelenést, nagyon sok anyag van. Az egyik egy élő fellépés lesz a kisfilmmel, aztán meg fog jelenni DVD-n néhány letölthető zenei extrával.
Mennyire elképesztő együtt lenni olyan emberekkel mint Chris Goss, Twiggy és Vrenna?
Nagyon. Nagyon sokat tanultam Goss-tól, a zenei tehetsége és tudása hihetetlen és nagyon kedves ráadásul. Twiggy nyilvánvalóan egy csodás basszusgitáros és végtelen mennyiségű dalt képes írni. Kibaszott jó gitáros, nem tudom hogy az emberek ezt teljesen mértékig észrevették-e. Vrenna pedig folyamatosan lenyűgöz, a képességei a stúdióban átlagon felüliek és a dobolása tiszta vér, energia és erő.
Melyik kortárs művész csinál valami frisset és progresszívet a zenében manapság?
Vannak néhányan pl. a Liars, a The Entrance Band, a The Horrors, az UNKLE, a Black Mountain, A Place to Bury Strangers, a Black Angels a Grouper… mindig új dolgok után kutatok. John Frusciante szóló karrierje is komolyan megkapó.
Mit hallgatott utoljára?
A Disintegration-t hallgatom a The Cure-tól a kocsimban folyamatosan, soha nem lehet megunni. Egy svéd együttes, a Dungen is felkeltette az érdeklődésemet és nagyon jók.
Mennyire követte vagy hallgatta Marilyn Manson-t mielőtt csatlakozott a bandához? Van kedvenc albuma, száma vagy korszaka ami hatással van önre?
Láttam a Sweet Dreams videóját amikor először bemutatták és másnap megvettem a CD-t. Mindig is szerettem a bandát és utána az összes lemezt megvettem. Tudtam hogy Manson egy zseni és minden egyes alkalommal ezt egyre inkább bizonyította. Azonnal meg tudtam azt is mondani hogy Twiggy volt a másik fő zenei és vizuális tényező Manson mellett. Remek dalszövegíró, a színpadi megjelenése pedig olyan mint 10 rock sztár egy személyben. A koncertek, a vizuális hatások, a zene, az interjúk, stb… minden megállíthatatlan. A kedvenc dalt és korszakot illetően, ez mindig változik. Ennek így kell lennie a kedvenc bandáidnál. Most éppen, ez az új album…nyilvánvalóan.
Amikor először költöztem Los Angelesben 1997-ben, Hollywood Lanes-be mentem hogy együtt bulizzunk a haverokkal. Manson, Rose McGowan, Vincent Gallo és a fiatal akkori barátnője melletti sorban kötöttünk ki. Manson és Gallo csak ültek és iszogattak miközben a lányoknak arról beszéltek hogy hogyan tudnak úgy bowlingozni hogy közben nem érnek hozzá a golyóhoz. Le voltam döbbenve. Túl ideges voltam hogy mondjak neki bármit is. Nemrég el is meséltem ezt a sztorit Mansonnak.
Manson nem árult el sokat az érkezéséről. Hogyan jött létre ez az egész? Volt egy hivatalos eljárás vagy egy természetes folyamat volt a Goon Moon-ból adódóan és ez kapcsolódott a Marilyn Manson projekthez?
Twiggyvel voltam amikor belefutott Mansonba a Roosevelt Hotelben 2007 végén, egy ideje nem látták egymást. Egy varázslatos pillanat volt ami arra vezetett hogy újra csatlakozzon a bandához és nagyon szerencsésnek éreztem magam hogy ott lehettem. Számos alkalommal buliztunk együtt, jó volt Mansont és Vrennát egy teljesen más szinten megismerni, nem csak a zenében. Egyszer Twiggy meghívott a stúdióba hogy együtt lógjunk. Billy Zane ott lakott és most egy hatalmas helyként szolgál a felvételekhez. Emellett helyként szolgál Manson festményeinek, fotózásokhoz, filmkészítéshez és bármi másnak amire éppen neki szüksége van. Manson lejátszotta nekem amit addig felvettek és leesett az állam mert kb. egy vagy két hónapja dolgoztak rajta. Teljesen beleéltem magam. Egy héttel később, újra elmentem és egy őrült estét csaptunk. Készítettünk egy dalt a helyszínen, Manson énekelt a mikrofonba és az energia a szobában hihetetlen volt. Manson és én beszélgettünk egy ideig amikor a Görög kiállítása volt és akkor említette nekem az ötletet hogy csatlakozzak a bandához. Egy hónapos stúdióba járkálás után hogy zenéljek és együtt lógjunk, megkaptam a hivatalos felkérést is. Nem tudom elmondani milyen boldog voltam aznap.
Az előző két albumon Manson a dalszerzést egy vagy két emberrel közösen csinálta. Változott ez a módszer az ön csatlakozásával?
Nem tudom hogy sokat változott-e. Manson és Twiggy a falkavezérek, kibaszott jó számokat írnak… időszakonként. Mind a négyünk nagyon keményen dolgozott hogy egy elképesztő albumot csináljunk, de Manson az aki egy teljesen új szintre emeli az egészet.
Tavaly Manon az egyik közösségi oldalon feltett egy fotót az egyik folyamatban lévő festményéről aminek a Fred the Tree Man címet adta. Feltételezve hogy ez egy portré önről, mit gondol róla és magánál van egy példány belőle?
Az én vagyok.. mint egy fa ember. Manson azután festette hogy elmondta nekem hogy a bandában vagyok. A festmény ötlete az egyik első alkalommal merült fel amikor együtt lógtunk és komolyan szerencsésnek és megtisztelve érzem magam hogy megcsinálta nekem. Kész van és be lesz kereteztetve.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése