2011. április 2., szombat

Phantasmagoria: Anthony Silva víziói



„Amit láttál az csak egy utalás arra ami ténylegesen van.”

MW: Különböző forrásokból értesültünk hogy a Phantasmagoria projektet határozatlan időre lezárták mivel a trailer ami tavaly szivárgott ki, állítólag negatív kritikákat váltott ki a túl erőszakos jelenetek miatt. Mi a

helyzet ma? (Nemrég kijelentette hogy eddig nem látott felvételeket szerkesztett abból az időszakból).
Tony: Nem vagyok benne biztos hogy honnan indult a pletyka figyelembe véve hogy a legtöbb befektető néhány évvel ezelőtt látta már a trailert.
 Amennyire én tudom, a projekt nem halt meg. Csak hogy magamat ismételjem, a dolgoknak néha idő kell. Újra átnéztem a felvételeket nemrég és talán összevágok egy új teasert vagy vagy egy kis rövid trailert. Amikor eredetileg bemutattuk a trailert Berlinben, egy alternatív verzión dolgoztam ami inkább Alice karakterére és Charles Dodgson fotóira koncentrál. Amit láttatok az csak egy utalás arra ami ténylegesen van.

MW: Ön is osztja azt a megszállottságot amit Marilyn Manson mutatott Lewis Carol karaktere után az egész munka és kutatás után amit a film érdekében tettek?
Tony: Azt hiszem elég nehéz nem felemésztődni a film által miközben írod. Abban az időben, nappal videót szerkesztettem, éjjel pedig írtam, ami két teljesen különböző élet volt egyszerre nagyon kevés alvással – Dodgson nappal, Carroll éjjel. A kettőség valami olyasmi ami mindannyian megtapasztalunk és megpróbáljuk így vagy úgy de egyensúlyban tartani,
 különösen a magán és szakmai életünkben. Lewis Carroll ezt példázza, az analitikust és a kretívat.

MW: Mik voltak a személyes következtetések amikor lehetősége adódott Lewis Carroll fényképeit összehasonlítani a többi művével?
Tony: A tehetsége tényleg túlszárnyalta az írói munkát. A legtöbb ember nem veszi észre hogy Charles Dodgson mesteri fotós volt és kiváló művész. Az írási folyamat során, megvolt a ritka lehetőségünk hogy megnézzük azt a

 maroknyi eredeti fényképet amit ő készített személyesen és elég hihetetlenek voltak.

MW: Mit gondolt Tim Burton Alice Csodaországbanjáról?
Tony: Ezt elég nehéz megválaszolni. Burton mindig is befolyással volt a munkámra (az egyik legkorábbi munkám a The Melancholy Death of Oyster Boy feldolgozása volt). Amikor megnézel egy Burton filmet, tudod róla hogy az egy Burton film és szerintem ez elengedhetetlen a filmgyártásban; a stílusa és a nézőpontja a munkái minden képkocáján észrevehetőek. Azt kell azonban mondjam hogy Burton Alice-e nem az az Alice volt amit látni szerettem volna, még ha 3d-ben is volt. Bár élveztem azt amit néhány színész a karakterek eljátszásába belevitt, úgy éreztem hogy a történet elvesztette Carroll Csodaországának lényegét. Én inkább a Disney animációs Alice Csodaországban-jának híve vagyok és még nagyobb rajongója Jan Svankmajer stop-motion Alice-ének.

MW: Az EAT ME DRINK ME-t nagyon befolyásolta az Alice Csodaországban és Lewis Carroll, az album címe és a koncepció, valamint számos dalszöveg és dal címe és persze a Rape of the world turné (projektorok, az óriási szék stb.). Milyen közel állt az EAT ME DRINK ME az egész Phantasmagoria projekttől?
Tony: Amikor elmerülsz az írási folyamatban, nehéz nem felhasználni mindkettő elemeit, az egyik belefolyik a másikba, különösen tematikusan. Vannak utalások Csodaországra és lakóira egyaránt. Mindazonáltal, a narratív és vizuális szempontból, a kettő két teljesen különböző állat.
Azt hiszem a közös tévhit a Phantasmagoriában hogy úgy fog kinézni mint egy hosszú Marilyn Manson videó és ez nem így van. Manson és én egy komolyan pszichológiai horrort hoztunk létre Polanski és Bergan ösvényein járva.

MW: Tavaly kikerültek felvételek Mansonról a Rudy Coby Experiment-ről. Fogunk még több képet látni a fotózásból? Mi a helyzet a nemrég látott Evan Rachel Wood / Marilyn Manson képekről az EAT ME DRINK ME korszakból melyek az A&E életrajzban láttak napvilágot?
Tony: A Rudy Coby Experiment volt az egyik kedvenc tavalyi projektem. Nyilvánvalóan több kép van abból a fotózásból amik talán fel lesznek használva Rudy showjának szegmensében és remélem többet láthatunk majd Manson varázslójából a jövőben. A nem látott EMDM fotókra térve, remélhetően összejön majd egy art show idén egy kicsit később Nick Kushner-rel és egy pár másik művésszel szóval több fotó is látható lesz. Néhány kedvencem soha nem került az albumra.

MW: Együttműködik Marilyn Manson új lemezének művészeti munkálataiban?
Tony: Múlt héten találkoztam Mansonnal és beszélgettünk hogy kellene csinálni egy fotózást hamarosan. Hogy függetlenül-e az albumtól, nem vagyok benne biztos.

MW: 2010. májusában azt mondta a MansonWiki.com-nak hogy egy új filmen dolgozik ami a Scape-goats-on alapszik. Más projektek 2011-re?
Tony: Visszatérek a Scape-goats írásához, miután pihenek egy kicsit és átnézem az idei rövid film ötleteket a fesztiválokon és online. Ez egy elég izgalmas időszak a művészeknek most sok újdonsággal amik felfedezésre várnak.

MW: Mit mondana az MM rajongóknak a 2011-es évre?
Tony: Rajongóként úgy gondolom hogy a 2011-es év izgalmas lesz. Nem árulhatok el sokat az új albumról jelen pillanatban, de hallottam róla pár dalt és elképesztőek voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése