2011. október 5., szerda

Az AC 15 éves: Scott Putesky megszólal

Mi az Antichrist Superstar hagyatéka?
Véleményem szerint mi voltunk a ’90-es évek utolsó olyan bandája ami olyan hatással volt az emberekre hogy ha a pop kultúráról esett szó, rólunk beszéltek. A 2000-es évek kezdetén a kereskedelmi változások komoly hatással voltak a művészi folyamatokra, az emberek nem vásároltak már annyi zenét és már nem szerződtettek le annyi embert. Egyre kevésbé volt életképes karrier pálya az ifjú előadók számára. Az AC az egyik utolsó ebből a fajtából, nagyon egyszerű, ráadásul halálra rémítette a szülőket. Ez meg is világítja a problémát abban hogy „sokk rock”-ként lettünk elkönyvelve. Bármit is teszel, azzal sokkolod az embereket akik a kormány hatása alatt élnek.



Milyen érzés volt amikor megjelent a lemez miután te már nem voltál a bandában? Amikor a lemez kijött októberben, harmadik helyen nyitott a Billboard-on és megdöbbentem. Döbbent voltam, de közben büszkeséggel töltött el hogy a banda erre a szintre jutott. El se tudtam képzelni egy ilyen címet – sokat próbálkoztunk, rengeteg várakozás, de… Azt gondoltam hogy ez a cím túl sértő lenne. Amikor egy punk rock bandának túl sértő címe van, az felkelti a figyelmet és vitákat vált ki, de képesek lennének az embereket ilyen címeket a polcukra tenni? Büszke voltam, de rémes érzés is volt, mert már nem lehettem a részese többé. És ezzel elérte a csúcspontját. Nagy lépés volt, de egyben negatív változás is volt mert az alap megváltozott. Már semmi köze nem volt a rock n roll camelot-hoz.

1996-ban Trent Reznor leginkább a kulturális lexikon központjának számított és úgy tűnt hogy ő vette kézbe az Antichrist irányítását.
Határozottan úgy érzem hogy úgy kezelt minket mintha az ő kis dédelgetett projektje lennénk. Minden egyes alkalommal amikor valaki azt mondta nekünk hogy a lemezünk bámulatos, ő úgy érezte hogy mi valami olyasmi vagyunk amit ő teremtett, ahelyett hogy csak felfedezett minket… Próbált úgy tűnni mintha ő lenne az egyetlen felelős ezért. Semmi köze nem volt a fejlődésünkhöz. Nagyra értékelem bármit is tett értünk szakmailag és karrierileg… Amikor itt lesz a Portrait of an american family 20. évfordulója, nagyon szeretném ha megjelenne az eredeti Criteria Studio felvétel [ami Miamiban készült] – az album mielőtt át lett keverve és újra nem lett véve Trent szárnyai alatt. Amikor végeztünk, azt mondta hogy úgy hangzik mint egy nagyon jó demo. Én nem értettem vele egyet, és úgy gondoltam hogy elég jól sikerült. Csöpögött a punk nyáltól. Nem volt szükségünk arra hogy még iparibbá és még csiszoltabbá tegyük.




Akkor végül is mit gondoltál a kész Antichrist alkotásról?
Azt gondoltam hogy egy megfelelő lemez, egy sokkal készebb album. Valami ami kemény, sötét és rút, de sokkal kifinomultabb. Túl sok dal van és túl sok olyan van ami hasonló. Sokkal jobb benyomást nyújtott volna ha 16 helyett 12 dal lett volna rajta. Nem számít mennyire jók, végigülni az albumot majdnem 50 perc ami túl sok. Azt szeretnéd elérni hogy az emberek többet akarjanak és újra megnyomják a lejátszás gombot.


Melyik dalokat vágtad volna ki?
A „Mister Superstar”-t, az „Angel with scabbed wings”-t és az „1996”-ot „She’s not my girlfriend”-re cseréltem volna. Twiggy lemásolta azt a riffet amit a korábbi Gidget Gein talált ki a „She’s not my girlfriend”-hez és ebből jogi ügy lett. Inkább a „She’s not my girlfriend”-et csiszolgattam volna mint az új kicsavart változatát a „1996”-et.




A jogi ügy a jogdíjakkal kapcsolatban befejeződött?
Az egész ’98-ban bontakozott ki. Ha nagyon kicsinyes lettem volna, visszamehettem volna és olyan dalokat találtam volna amit nagyon hasonlítanak azokhoz amiket a múltban csináltam. Feleslegesen kicsinyes lépés lett volna és időigényes. Van pár riff a Mechanical Animals-en amivel megtehettem volna elég gyorsan.

Tényleg?
A „The Dope Show” kórus része olyan mint a „Lunchbox”-ban – csak le van lassítva. Egy átlagos hallgató nem vesz észre ilyeneket, de aki kitalálta az igen. Nem akartam hogy örökké tartson, és amúgy is, ő Brian Warner. Nem kaphatsz meg mindent, amit csak szépen kérsz. Legálisan kell csinálnod. Nem azért és nem is lehetett volna perelni mert kiközösítettek vagy bunkók voltak velem. Nem ezért perel az ember. Meg kellett győződnöm arról hogy megkapom a jogdíjakat és minden a helyére kerül. Ez nem kicsinyes, csak nincs más lehetőség.


Min változtatnál azon ahogy megközelítetted a dolgokat abban az időben?
Nehéz megmondani. Ha az emberek nem adják meg a tisztelet, nincs módja annak hogy megkapd. Fizetsz azért hogy tiszteljenek, nem kérheted rá őket, nem üthetsz valakit fejbe emiatt egy serpenyővel. Talán ha tényleg elemeztem volna az emberek motivációit, nem tudtam volna leülni és racionálisan és diplomatikusan foglalkozni vele. Ez nem túl valószínű. A fő figurák felelősek a baromságokért amit a drogokkal meg a piákkal csináltunk. Nem lehetsz racionális azokkal az emberekkel akik a fenti okok miatt irracionálisak. Mindenki más félt szembemenni vele.


Mit gondolsz arról amivé Marilyn Manson mára vált – hogy azért szerepel a szalagcímen mert Eastbound & Down rajongó?
Az egyre rosszabb albumokkal jönnek az egyre szánalmasabb cselekvések. Amikor ez kiderült, az emberek megkérdezték tőlem hogy mit gondolok és ez egy jó példa arra hogy a karriere mennyire nem-zenei most már. Benne van a hírekben mert rajongója egy TV show-nak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése