2011. október 15., szombat

Chris Vrenna Steve Jobs-ról, a lemezekről és a Tweaker-ről

Nos, elég sok projekten dolgoztál az utóbbi években.
CV: Igen, elég elfoglalt voltam.

Van olyan, amit kiemelkedőnek tartasz?
CV: Nos, próbálom befejezni a harmadik Tweaker lemezemet.

Láttam hogy visszatér.
CV: Igen, ez lesz az utolsó talán. Nos, nem hiszem hogy talán – még egy utolsó lemez és ezzel befejezem az előző két album történeti vonalát.

Mikor tervezed kiadni?
Az év végére kész kell lennünk vele. Karácsony tájékára. Ez egy nagy kérdőjel. Ha olvassa ezt a Metropolis Records, akkor ez egy nagy kérdőjel.

Mindig nagy kérdőjel.
CV: Minden az, nemde?

Mindenre annyi időt kell szánni hogy elkészüljön.
CV: Igen, tudom. Ez azért van, mert mindenkinek annyit kell dolgoznia. Mindenkinek négyszer annyit kell dolgoznia, négyszer annyi pénzért és meg kell próbálnia megélnie. Tedd azt amit szeretsz és eközben szakíts időt a családra és a barátokra és próbálj meg élni. Ez sokkal nehezebb mint korábban, a régi szép időkben.

Ez milyen változást jelent számodra? Úgy értem, az akkori idők összehasonlítva a mostanival, az internettel.
CV: Keményebben kell dolgoznod. Úgy értem, nem hiszem, hogy keményebben kellene dolgoznod. Nehéz ezt megmagyarázni, mindig is egy „csináld magad” srác voltam – akár csak a remixeim. Soha nem volt az hogy, itt egy nagy adag pénz a kiadótól – menjünk és csináljunk valamit, szóval amikor az egész megtörténik, semmilyen hatással sincs rám, mert sok kis bandával dolgozom együtt. Az olyan dolgok amiket kedvelek, nem készülnek nagy költségvetésből. Képesnek kell lenned több dolgot csinálni mint korábban. Ezt értem azalatt hogy keményebben kell dolgoznod, de ez király. Lássuk csak, mi mást? Elmenni valahova este és kilyukadni valahol. Ez mókás, mert annyira bele tud süppedni az ember a billentyű hangokba vagy abban hogy felvegyen egy dobverőt, vagy ilyesmi,  az aprólékosság. Jó érzés kimozdulni. Depeche Mode-ot és The Knife-ot akarok hallgatni, szóval ezt is fogom tenni. Amikor végül kipróbáltam, átmazsoláztam egy csomó mindent, és olyan lemezekre akadtam amiket már 10 éve nem hallgattam. Klasszikus industrial, ami felér kb. az egész múltammal. Azt mondtam magamban, „Oh, ez az”. Szórakoztató csak lejátszani dolgokat és azt mondani, „Srácok ez tetszeni fog nektek is”, és aztán mégsem. Nem is érdekel.

Ez többet jelent inkább neked.
CV: Nekem, de segít újrakapcsolódni az egészhez ami miatt csinálom ezt az egészet.

Nem érzed azt hogy letértél róla egy kicsit?
CV: De. Főleg amikor 8 órán keresztül bámulod a Pro Tools-t…

Nehéz lehet leválasztanod magad.
CV: Oh, igen. Van egy küszöb ahonnan nehéz visszajönni és szinte a megszállottja leszel. Az hogy néha 
eljárkálok, segít egy kicsit visszalépni. Ezért szeretem csinálni – és persze az ingyen likőrért.

Az ingyen likőr mindig plusz. Tervezel még ilyen kiruccanásokat?
CV: Tulajdonképpen, jövő héten Vegasba megyek. Úgy gondoltam hogy Jacksonville-ben kellene lennem Halloweenkor, de ez nem fog összejönni. Szóval, nem megyek Jacksonville-be. Házi Halloween partit fogok tartani.

Király.
CV: Szóval, akár te is jöhetsz.

Biztos vagyok benne hogy hatalmas este lesz.
CV: Igen, biztosra fogok menni hogy eltwitteljem a lakcímemet mindenkinek.

Persze akkor fogalmad sem lesz miféle emberek fognak odatévedni.
CV: Igen, te jó ég dehogy is. Nem twittelek. Soha nem twitteltem még, nem is gondolok erre. Szóval igen, jelen pillanatban úgy tűnik hogy idén még 3-4 bulim lesz.

Remek.
CV: Az első filmzenémet készítem – egy rövidfilmét. Novemberben kezdődik. Teljes változást akarok, eltérni a rock-tól. Tulajdonképpen egy sima filmzenét. Ezt mindig is szerettem csinálni.

Kedvenc kompozisták?
CV: Oh, John Murphy, persze. Ő a kedvencem. Imádom hallgatni. A régi ex-bandatársam, Charlie Clouser. És el sem hiszem hogy kifelejtettem Clint Mansell-t. Uh. Bocs Clint.

Igen, ő fantasztikus.
CV: Igen, és ő az egyik legjobb barátok. Bizonyos zeneszerzőknek megvan a saját stílusuk, meghallgatsz belőle fél percet és tudod hogy ki készítette. Clint megtesz mindent amire egy filmnek szüksége van. Nem olyan mint „Ez vagyok én, baszd meg”. Egyszerűen csak a legjobb egy film számára.

Akár csak Thomas Newman – néhány hang és már tudjuk hogy ő az.
CV: Igen, vagy Danny Elfman. Egy zseni.

Mint egy „typecasting” a zeneszerzőknek.
CV: Igen, teljesen. Én szeretek észrevétlen maradni.

Ezért producerkedsz inkább?
CV: Nem tudom. Ez szerintem olyan…nem is tudom. Nem rólam szól. Ez arról szól hogy mi a jó a bandának, vagy a filmzenének vagy a remixnek, a dalnak.

Ez meglátszik a magánéletedben is? Olyasvalaki vagy aki szeret a háttérben maradni? Amikor nem vagy a stúdióban.
CV: Igen. Nem tudom. Hmm, nem tudom erre mit is mondjak – ez furcsa. Még soha nem kérdezték ezt tőlem. Nem tudom. Most teljesen megfogtál. Talán igen. Nem tudom. Talán egy tévedés miatt. Úristen, ez fura! Teljesen megfogtál.

Azt hiszem lesz min gondolkoznod az elkövetkezendő néhány napban.
CV: Igen, tudom. Úgy kezelem az életemet mint a produkciós filozófiáimat? Hmm. Azt hiszem talán igen. Azt hiszem. Tudod, lehet hogy ez vezetett a sok szakításhoz. Nem tudom. Majd meglátjuk.

Nos, ezt neked kell tudnod.
CV: Igen, úgy értem boldog vagyok, más nem számít.

Igen. Addig amíg boldog vagy.
CV: Nincs más tennivaló. A többi egyszerűen nem éri meg ha nem vagyok közben boldog.

Szóval mit csinálsz amikor nem éppen a stúdióban vagy?
CV: Alszom és TV-zek, szeretem a filmzenéket, szóval annyi TV műsort és filmet nézek amennyit csak lehet.

Valami ami különleges helyet foglal el a nézettségi listádon?
CV: Breaking Bad! Nézed?

Az a műsor elképesztő. A másik projektjében egy jó kivágású ember, ebben meg, egy borzalmas emberi lény.
CV: Tudom. Már 4 éve fut a sorozat és olyan mint egy lemez minden karakterről akit kedvelsz. Szitmokok, de nem is inkább a zene. Olyan dolgok amiken el tudsz aludni, amikor nem tudsz aludni. Zeneileg ezeket a legrosszabbak.

Nos, a művészet eléggé hiányos bennük.
CV: Nem erre még nem született művészet, de a dráma cuccban a TV-ben, nagyon sok különböző stílusú és zeneszerzői lehetőség rejlik.

Oh, nyilvánvalóan, és az internettel, ott az a sok weboldal.
CV: Pontosan, ami annyira…

Ez a jövője az egésznek.
CV: Oh, igen, tudom. Végül is. A Netflix és Hulu között, tudod.

Ez olyan mint, miért van egyáltalán kábel TV-d?
CV: Igen, sokan mondják nekem, én meg „De nekem mindent fel kell vennem”.Tudod a rossz dolog ezekben a műsorokban hogy ha úton vagy, nem tudom nézni őket az országon kívül és ez szívás. Azt hiszem ez a szerzői jogok miatt van, de olyasvalakinek, mint én, aki az ideje felét turnézással tölti, nagy szívás ha pl. Oroszországban vagy és minden amire vágysz egy kis hazai és semmit nem nézhetek amiért alapból fizetek is. Ez felveti a kérdést hogy miért is fizetek?

Igen, elérhetővé kellene tenni.
CV: Ezt is meg fogják oldani, mivel ma már mindent mobilra terveznek. Ez a nagyfiúk dolga hogy eldöntsék. Szóval én csak felmegyek a Youtube-ra.

Igen, minden a Youtube-on köt ki.
CV: Vagy valami másik furcsa…

Oldalon.
CV: Amit pont nem akarnak. Tudod. Akkor nem jön a bevétel.

Igen. Nem is tudom. Reménykedem hogy a filmek egyre inkább művész központúak lesznek. A kiadók remekek, pl., de a zenészek nagy része nagyon nem…
CV: Oh, igen, igen, igen. Higgy nekem, nem is érthetnék jobban egyet. Ha nem lett volna – nyugodjék békében – Steve Jobs, tudod, az első ember aki kitalálta az iTunes-t ahol minden egyesítve van, senki nem vásárolna semmit. Ő volt az első aki minden dalért 0,99 $-t kért, és az emberek úgy gondolták hogy ez nem is nagy cucc.

Igen, és olcsóbb is mint egy kalóz másolat.
CV: Nyilvánvalóan igen.

Úgy értem, nincs meg fizikai állapotában az alkotás, de az embereknek akkor is fontos a zene.
CV: Oh, igen egyetértek. Legalább megváltoztatta az emberek régi mentalitását, hogy nem fizetnek semmiért, arra hogy addig amíg fair-nek találom, fizetek érte. Vagy ilyesmi. Addig amíg az emberek ezt gondolják, bármilyen formában, ha megér valamit, az sokkal jobb mint amikor az emberek szerint az egész nem ért semmit. Ez ma is megtörténik, de már jobb a helyzet. Legalább az emberek véleménye megváltozott – ez elég. Ez a nehezebb része. Ott az érték része, adni is valamit. Mindenki  összetört, mindenki halálra dolgozza magát, és adnia kell valamit. Könnyű azt mondani: „Nem érdemelsz semmit, inkább ellopom” – ez nem helyes, bármiről is legyen szó. Köszönjük Steve. Sajnálom hogy meghaltál, mert szívás. Olyan szomorú nap volt.

Igen, valóban az volt.
CV: Eléggé letaglózott.

Engem is.
CV: Nyilvánvalóan egy durva ébresztő hír.

Nem is beszélve az időzítésről.
CV: Igen, tudom. Az iPad is annyira fantasztikus eszköz.

Oh igen?
CV: Igen, nagyon szórakoztató. Van egy ReBirth nevű program amit a ’90-es években használtam és imádtam. Két TB-303-mas és egy 808-as és dallamokat lehetett vele csinálni, de csak OS 9-en futott és 1999, 2000 környékén meghalt. Elment.

Igen, és most egy klasszikus.
CV: Igen, kb. 2 hónapja jött ki iOS-re, szóval megvettem. 10 dollár volt. Letöltöttem iPad-re és precíz. Pontosan az. Zseniális, és imádom. Szóval mi is vagy te, egy feltörekvő pszichológus?

Nem, semmi ilyesmi. Korábbi filmkészítő vagyok aki kiégett.
CV: Oh.

Igen, alapvetően mindent újrakezdtem.
CV: Az újrakezdés néha jó dolog is tud lenni. Jó ha mindent otthagysz, vagy csak annyit mondasz „Bassza meg”. Tudod. Nem számít, csak elkezded előlről.

Igen. Kapsz egy amolyan második esélyt és másképp csinálod a dolgokat.
CV: Igen, volt néhány gigantikus reboot-om, amikor el-vagy feladtam mindent és újrakezdtem. Már kétszer csináltam ezt. Elég jó érzés. Felfrissítő. Fiatalon tart, és éhesen.

Igen, megmutatja, hogy mi is rejlik benned.
CV: Olyan mintha megkérdeznéd: „Mit csinálok?” „Miért csinálom ezt?” Nos, most csinálom. Most akarom csinálni. Elvesztettem a fonalat, tehát újrakezdem. Néha küzdened kell. Küzdened egy másik részed ellen.

Igen, és aztán újra összerakni.
CV: Ez egészséges az embereknek.

Vrenna legutóbbi munkája MM legújabb lemezén, a Born Villain-en, és az Evanescence epikus harmadik albumán hallható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése