2011. január 4., kedd

Q magazin: Egy hullarabló szellemről #1

Egy élvezetes este Amerika macska szerető szuper gonoszának, Marilyn Mansonnak az otthonában.
Ahogy maga Marilyn Manson mondja, ha arra számítasz hogy a nappalija tele van morbid kellékekkel akkor nem fogsz csalódni. A dohányzóasztalon egy viasz halotti maszk pihen és egy meg nem született magzat formaldehidje akit Ludwignak nevezett el. A falakat és a padlót Manson állatpreparátori gyűjteménye borítja, egy lovas pulyka („nem az egyik kedvencem), egy egész páva és egy barna medvebőr szőnyeg komplett fejjel, amiben meg is botlottam befelé menet. Habár a gótikus motívum nem járja át az egész házat. A bejárati ajtó mögött, a régi kisgyermek képmásánál közvetlenül  akinek csirkelábak vannak a keze helyén, van a fürdőszoba ami meglehetősen vidám árnyalatú kék és van egy bekeretezett kép Masnon jelenlegi barátnőjéről – a lenyűgöző modellről Dita Von Teese-ről – amint egy polcon ül a kád mellett. A WC papír pedig fehér, rózsaszín és virágmintás.
Este 9 óra van. Manson még fent van, mivel ebédidőben is dolgoztak a mOBSCENE videón ami, az ötödik stúdió album, a The Golden Age of Grotesque első kislemeze. Egy fehér macska, Lily kifut a szobából, habár a tulajdonosa azt mondja hogy már az is jó jel hogy egyáltalán bejött. A többi háziállata, a két tacskó Eva és Greta már bevackolták magukat éjszakára. Ő pedig a sarokban ül egy barna kanapén, abszintot szürcsölget, Billie Holiday-t hallgat és megigazítja a katonai sapkát a fején hogy félresimítsa tincseit.
Pont mint egy 1920-ból előlépett úriember – hosszú, lesimított felül, oldalt és hátul lenyírt – a stílus összhangban van a témával amit jelenleg a zenéjében közvetít és ehhez kapcsolódik a képvilág: a nihilista DaDa mozgalom, dendiség, első világháború utáni időszak, a Hitler előtti periódus a német történelemben amit weimari köztársaságnak hívnak. A ház a Hollywood Hills magas és távoli sarkában van és  nem zavartatta magát hogy teljes sminkben legyen, a tejfehér kontaklencse a bal szemében az egyetlen dolog a sok kiegészítő közül. Manson zseniális házigazda, azonnal megkínált egy üveg Corona sörrel és egy hellyel a kanapén, a furcsa pupilláinak hatása mégis meglehetősen nyugtalanító. Manson egyszerre volt zavarodott és örömteli amikor erre rámutattam. „Épp ezért van”-vigyorgott.

Kezdésképpen, hogy hívhatlak?
Mindenki általában Mansonnak hív, még az apám is.

Senki nem hívott még Marilyn-nek?
Nem igazán érdekel hogy hogy hívnak az emberek, bár nem túl gyakran neveznek így. Az emberek gyakran lesznek idegesek hogy esetleg dühös leszek ha a születési nevemen szólítanak.

Szóval nem idegesítene ha valaki Brian-nek szólítana? 
Nem, csak ez semmilyen értelemben nem vonatkozik rám. Ha a barátaim és a banda és egy csaj akivel együtt élek nem így hív akkor nincs ok arra hogy bárki más ezt tegye.

Akkor ha hazamész és becsukod az ajtót, te Brian Warner vagy?
Nem.

Mi a kedvenc pletykád ami rólad szól?
Amit legkevésbé kedvelek a The Wonder Years-es [ a fiatal Manson játszotta Kevin Arnold esetlen haverját Paul Pfeiffer-t – igazából nem ő volt, hanem egy egyébként fel nem vett színésu, Josh Saviano]. Ha még egyszer valaki erről kérdezne azt jól pofán vágnám. Az kedvenc új pletykám… ez nehéz kérdés. Melyik az amit klassznak tartasz mostanság?

Az hogy egyszer levágtad egy hörcsög lábait.
Elmondom neked melyik a kedvenc a pletykám. Letartóztattak Olaszországban egy teljesen abszurd bűncselekmény miatt. Egy „ártatlan szemlélő” telefonhívására alapozták és az idézetben az olvasható hogy pápa ruhába öltözve mentem fel a színpadra, pedig a ruha a papság egyik alacsonyabb fokozatáé volt.

Egy bíborosé?
Igen, egy bíborosé.  Azt mondta hogy rögtön levettem, letéptem a golyóimat és a tömegbe dobtam. Megpróbáltam elmagyarázni a zsaruknak hogy a dolog elég nyilvánvaló – ha kell bemegyek a mosdóba és megmutatok nekik személyesen – de nyilvánvalóan nem téptem le a golyóimat. Dicséretet érdemelnék ha képes lennék rá, de még mindig a helyükön vannak. 

Itt is abszintot iszol? Nem kellene forró cukrot beletenned? 
Ez amolyan rituálé a turistáknak. Ha egyszer már 6 éve iszol abszintot akkor elfeledkezel az ilyen dolgokról.

Szóval csak egy csepp víz?
Igen, nagyon franciásan szeretem. Nagyon szórakoztatónak találom hogy a franciák jelenleg ennyire népszerűtlenek. Kedvelem Franciaországot mert ellátnak minket finom ételekkel, jó likőrökkel és azt gondolják rólam hogy művész vagyok, szóval ez nagyon jó [nevet].

Imádják Jerry Lewis-t és Mickey Rourke-ot is.
Igen. Ezért vicceltem, szóval az egészet át kéne írni az olaszokra. És azt kéne írnod hogy „Manson kuncog”. Csak viccelek.

Kik laknak a szomszédodban?
Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs. Ma reggel egy levél volt a küszöbömön az egyik szomszédomtól amiben arra kért hogy írjak alá valami petíciót mert a bérleti díjukat megemelte valami gonosz földesúr. Brian-nek címezték, majd zárójelben Marilyn Manson-nak, ami elég szórakoztató volt számomra. Panaszkodtak a túlzott árakról és mérhetetlenül rossz volt a helyesírásuk, szóval kijavítottam és visszaküldtem nekik. Megtartom magamat önmagamnak. Ez az egyetlen dichotómiám abban hogy Hollywood-ban élek – nem vagyok az a típus aki szeret emberek között lenni vagy részese lenni egy jelenetnek. Nagyon eldugottan élek, furcsa részen amint látod.

Mikor jártál utoljára strandon?
Úristen, asszem 1998-ban, Hawaii-n. Egész éjjel fent voltam és elhatároztam hogy bejárom Honolulu egész tengerpartját. Nem igazán jött össze.

Napoztál valaha?
Nem. Floridában laktam és azt mondták hogy jót tenne a tinédzserkori pattanásoknak, de ennek csak napozás után van hatása.

Mik voltak a kedvenc tantárgyaid az iskolában?
A művészeti oktatás volt az egyetlen amit tényleg izgalmasnak találtam. Szerettem a kreatív írást is, és azt hittem hogy jól megy de mindig rossz jegyeket kaptam mert azt mondták hogy a történeteimnek nincs semmi értelme.

És amit a legjobban utáltál?
Matek. Megbuktam geometriából és algebrából, de tudtam hogy semmi értelme nincs az egésznek. Ha meg tudsz venni egy kibaszott kalkulátort akkor miért kéne megtanulni leírni az egészet?

Dolgozhatnál akár egy boltban is ahol megkapnád a megfelelő változásokat.
Tudom hogy erre nem lenne szükségem [nevet].

Játszottál a Dungeons & Dragons-szal amikor fiatalabb voltál. Melyik karakter volt a kedvenced?
Szerettem a Dungeon Mester lenni, mert senki nem úgy csinálta ahogy én elképzeltem, szóval szerettem az a karakter lenni. Soha nem csinálták elég ijesztően és soha nem volt elég nagy kihívás, de aztán legyőztek mert nem tudtam élvezni a játékot mert én voltam a központi figura aki mindent irányít. Talán ez is közrejátszott abban hogy bandát alapítottam, habár nem érzem úgy hogy ugyanaz a hatalmam lenne mint a Dungeons & Dragons-ban. A félelem és a jókedv ami akkor jön elő ha kiszállsz a mókuskerékből és túl gyorsan vezetsz vagy lopsz vagy letéped a gumit miközben anális szexet folytatsz egy prostituálttal [nevet], bármi is legyen az, én megpróbálom beleépíteni mindenbe amit csinálok, különösen most. Mindig izgalmas a tudat hogy valami rosszat teszel.

Vannak fokozatok.
Mondjuk azt hogy sokkal megfelelőbb ahhoz hasonlítani amikor a szüleid házában maszturbálsz. Ott van a félelem hogy rajtakapnak, ez mindig a legjobb része.

Sokat mutatsz magadból a fellépéseken. Milyen érzéseid vannak a testeddel kapcsolatban?
Nagyon félénk vagyok. Nem vagyok hajlandó meztelenül aludni, hacsak ki nem ütöm magam. Van egy fóbiám hogy egyszer felébredek és meztelenül állok a rendőrség vagy valaki más előtt. A szüleim előtt! Lehet hogy a bizonytalanságom az exhibicionizmusban nyilvánul meg. Ez egy elég általános pszichológiai dolog ami bárkinél előfordulhat.

Milyen fajta kozmetikumokat szeretsz használni?
Nem hiszem hogy bármelyik is eleget biztosít nekem hogy reklámozzam! Használom és már évek óta  a Mac sminket, amit RuPaul a legjobban kedvel [nevet].

Megbántad valamelyik tetoválásodat is?
Nem igazán. Ezek mind mérföldkövek amik azt mutatják hogy mi történt velem életem során. Tulajdonképpen, már évek óta először szeretnék egy tetkót, szóval lehet hogy egy héten belül egy újabbal gyarapodok.

Van egy pletyka miszerint feketére tetováltattad a farkad. Megerősítenéd ezt?
Nem. Az fájna.

Még egy farokkal foglalkozó téma, hogy kivetetted a bordáidat így le tud szopni magad.
Szerintem ez onnan jött hogy fűzőket viselek.

Próbáltad már valaha?
Szerintem minden srác megpróbálja ezt valamilyen szinten. Ha sikerrel jártam volna, nem ülnék itt [nevet].

Fizettél már szexért?
Nem, de egyszer fizettek nekem szexért. 100$-t kaptam kézpénzben és ajándékokban mert a lánynak tulajdonképpen nem volt 100$-ja, de volt bankártyája és vett nekem egy cipőt. Ez New York-ban volt, pont azután hogy elkezdtem a bandát. Volt egy lány aki az egyik bandatag barátja volt és nagyon le akart feküdni velem és folyton csesztetett vele, én meg nem akartam és kész. Végül felajánlott nekem 100$-t ha megteszem, szóval azt kell mondjam hogy olcsó prosti vagyok, de én soha nem fizettem szexért.

Egyszer írtál egy dalt aminek az a címe hogy Cake and Sodomy. Melyik inkább?
Azt kell mondjam hogy szodómia. Erős nő az aki elvisel egy seggbebaszást egy szamártól és minden ilyen lányt tiszteletben tartok és veszek nekik egy csomó ékszert. Akik nem képesek erre azokat kirúgom a házamból.

Mik a feladataid a Baszás Isteneként, ha még mindig ennek érzed magad?
Nem hagyhatsz csak úgy ott egy ilyen trónt [nevet]. Ki kell elégítenem a hívőim imáit.

Mi volt a legutolsó dolog amit visszavittél egy boltba?
Nem hiszem hogy valaha csináltam ilyet. Az utolsó dolog amit visszavittem egy olyan dolog volta amit csináltattam magamnak – egy nem megfelelően legyártott króm állcsont volt, ami nem illeszkedett a fejemre.

Még mindig lopsz a hotelekből?
Nemrég voltam hotelben. Megpróbálok az utolsó dologra gondolni amit elloptam. Szeretek lopkodni hébe-hóba. De nem úgy mint Winona Ryder.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése