2011. január 28., péntek

Skold interjú by Vampirefreaks.com

Rafi: Úgy tűnik mintha 2002 fényévekre lenne már, de 2011 megbélyegzi a visszatérésedet az új Skold lemezzel. Az utóbbi évek sűrű napirendje mellett mi késztetett arra hogy elkészítsd ezt az albumot?
Skold: Nos, elkezdtem rájönni hogy egy zene gyártó áruhalmazó lettem. Az elmúlt pár évben nevetséges mennyiségű dalt halmoztam fel, mindegyik különböző befejezési státuszban és valamit kellett velük kezdeni. Ez volt a főbb ok, a másik pedig egy irracionális érzés hogy talán minden szépen véget ér 2012-ben.

Rafi: Sok éven át dolgoztál másokkal, milyen érzés visszatérni ahhoz hogy te magad készíted a zenét? Mennyire van hatással az anyagra az amin keresztül mentél az elmúlt néhány évben?

Skold: A Marilyn Manson után, elhatároztam hogy szánok egy kis időt arra még ha piros hó esik hogy pusztán csak zenét fogok rögzíteni. Semmi lemezkiadó, semmi banda, semmi határidő, semmi. Semmi hátsó szándék és politika, semmi stratégia és indok, csak zene. Abszolút kreatív irányítás alatt.

Rafi: Az a megtisztelés ért hogy hallhattam a hamarosan megjelenő kislemezedet, a "Suck"-ot és még mindig nem bírom abbahagyni, milyen irányzatú az album többi része? Volt különleges résztvevő az album készítésekor?

Skold: Azt nem mondanám hogy "Suck" teljes mértékben jellemzi az album hangzását, nem így szoktam alkotni. Az album gyakorlatilag véletlenszerű dalok gyűjteménye amiket az elmúlt évek során készítettem. Nagyon nehéz volt eldönteni hogy melyik számok kerüljenek fel mert nagyon szeszélyes vagyok. Nagyon sok anyag volt és lehetetlen volt számomra hogy azt mondjam az egyik számra hogy jobb mint a másik. Egyik nap szeretem, másnap meg utálok egy számot.

Rafi: Ha ránézel erre az albumra és összehasonlítod a többivel, észrevettél magadban változást mint művész az első, '96-os Skold lemez óta? Ha igen, milyen változásokat?
Skold: Ez egy kicsit olyan mint a 22-es csapdája, mert minnél jobban és kényelmesebben érzed magad, annál nehezebb lesz új dolgokat kitalálnod, és/de a kísérletezés utáni vágyakozás ugyanaz a dolog
ami visszatart attól hogy befejezzél egy lemezfelvételt. Átkozott vagy ha megteszed, és akkor is ha nem. Ebben nincs változás.

Rafi: A zene technológia nagyon nagy és gyors ütemű változásokon ment keresztül az utóbbi években. Biztos vagyok benne hogy több mint ismerősnek számít neked az új technológia, biztos találkoztál már velük másik projekted során, felhasználtad őket az albumhoz vagy visszatértél a régi stílushoz és felvételhez?
Skold: Egyszer csak azon találtam magam hogy oda-vissza pörgetem a cuccokat. VST-t vettem elő hogy egy nagy kövér Pro Tools Rig-et használhassak és a következő percben szalagos kazettákat nyomtam be az ezer éves lejátszóba. Gyönyörű AK47 hangjátékot vettem fel a 96kHZ-vel, és "a legújabb szoftver szintetizátor" hangzás még jobb egy törött régi hangszóróból. Ez az új old school.

Rafi: Az utolsó veled készült riportunk nem sokkal 2009 legjobb albuma után volt a KMFDM VS Skold megjelenésekor. Hallottam pletykákat arról hogy a jövőben lesz még KMFDM Vs. Skold lemez. Ez igaz? Várható?
Skold: Azt hiszem azt várni hogy a SVK II nemsokára megjelenik nagy hiba lenne, de soha nem lehet tudni, érted?

Rafi: Olvastam hogy a KMFDM 2011-ben amerikai turnéra indul, van lehetőség arra hogy láthatjuk a KMFDM-et és Skold-ot egy turnén? Ha nem, mikor várható hogy Skold visszatér turnézni?
Skold: Keressük a lehetőséget hogy Skold turnézhasson, szerintem az anyagot nagyon jól lehetne kivitelezni a színpadon. Vannak ötleteim hogy kikel szeretnék együtt játszani, de ez eltart egy ideig
hogy felkészüljünk rá és jól csináljuk.

Rafi: Az elmúlt néhány évben sok remixet adtál ki a kezeid közül, pl. a 16Volt-nak és a Left Spine Down-nak. Kíváncsi vagyok hogy mennyivel másabb a gondolkodásmódod amikor más előadóknak
készítesz remixet? Hogyan döntöd el hogy kinek készítesz remixet?

Skold: Ne felejtsük el a Front Line Assemly remixet se. Nagyon büszke vagyok arra. A remixek lényegében eléggé eltérőek, legalábbis nekem mert nagyobb az ösztönzés úgy hogy nincs időd második lehetőségre.
Csak sodródom a hangulattal amiben éppen vagyok. Ez a döntés az idő, a pénz és annak a függvénye hogy szeretem-e a bandát és a számot.

Rafi: Hallottam néhány pletykát miszerint lehetséges hogy DJ-ként fogsz fellépni valahol az album megjelenése alkalmából. Milyen hangzásvilágú lenne az amit hallhatnánk tőled DJ-ként?
Honnan jött hogy szeretnéd kipróbálni magad DJ-ként és mennyire élvezed?

Skold: Már elég régóta játszom a gondolattal. Még nincs ebben tapasztalatom de már egy ideje használok gépeket zene kreálásra. A fő ok amiért izgatott leszek ettől az a technológia. Annyi király cucc van amit a jövőben csinálhatunk velük. Olyan dolgok amik örökké ott maradnak a studióban. Már szórakoztam vele egy meghatározott alapő anyagon ami amolyan felvételinek mindősült. Azt hiszem igazán jól menne a tánc klubbokba.

Rafi: Zenei témán kívül, a legutbbi interjúnkban enyhén kifejezted nem tetszésedet az illegális letöltések iránt. Hogyan látod a változásokat a zeneiparban amit a letöltés okozott? Látsz pozitív oldalt is benne?
Skold: Nem, nehéz számomra pozitív dolgot találni a tényben hogy találkoztam már az elmúlt 10 év új bandáival és össze sem hasonlíthatóak az azelőtti 10 év együtteseivel. Olyan mintha egyre több ember jönne rá arra hogy nem akarnak "hobby-zenét" hallgatni és a jó szarért is érdemes fizetni.

Rafi: A zenédet video játékokban használták fel amikor a játék gyártó cégek az előadóktól kértek segítséget. Milyennek érzed azt a robbanást ami az olyan zene alapú játékokat kíséri mint a Guitar Hero és a Rockband?  Játszottál már velük?
Skold: Nem. Még soha nem próbáltam. Bár érdekelnek az új játék generáció technikái, nem érzek rá késztetést hogy játszak velük. Ha megjelenne a megfelelő játék, készítenék hozzá zenét. Van egy pár dal ami már csak egy ilyen lehetőségre vár.

Rafi: Visszatérve a legutolsó interjúnkra, említettél egy keveréket amit turnézás során fejlesztettél ki vodka, jaeger és mentos hozzáadásával. Ki szeretném próbálni ezt a keveréket, mi a recept és hogyan kevered össze?
Skold: Haha, ez egy igen kifinomult koktél, nemde? Senki nem próbálná ki ezt aki már nem részeg és emiatt nem is kell recept, keverjük ízlés szerint! Arra a fekete áfonya és tequila koktélra emlékeztet amit régebben csináltam. Ugyanaz a dolog mint itt, keverjük össze ízlés szerint!

Rafi: A turnézás néhány előadó számára a legnehezebb feladat, mi az a 3 dolog amit elvinnél magaddal turnézni; ha ezek nem lennének ott, az a turné rovására menne?
Skold: A feleségem, a háziállataim és a házam király lenne. Reálisan, egy hordozható számítástechnikai eszköz zenekészítésre és egy tisztességes internetkapcsolat, a szélessávú elengedhetetlen.
Azt mondanám hogy egy jó turné alapja a barátok, a jó emberek akikkel szeretsz együtt lenni. Ez számít nekem igazán. Na meg a különleges nyakkímélő párnám vagy az amerikai gyártmányú WC papír vagy a Starbucks House Blend, héj várj egy pillanatra...

Rafi: Köszönjük még egyszer hogy szántál ránk időt, van még valami esetleg amit szeretnél tudatni a rajongókkal a jövővel kapcsolatban?

Skold: Köszönöm. Azt hiszem a rajongóim értékelik a tényt hogy soha nem tudják igazán hogy mi a fenére készülök legközelebb és imádom őket ezért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése