2010. október 23., szombat

"Egy három perces produkció és másnap már körbeturnézod a világot" #1

MW: Az első sorozatod jegyzetei közül az egyik legérdekesebb leírásod a "Három Perces Produkció, elmondanád az elmélet kidolgozásának menetét emögött?
Rudy: Igen, nos itt van egy bizonyos dolog. 10 évvel ezelőtt felkértek hogy lépjek fel egy bűvész előadáson és én mindig nem-et mondtam mert nem igazán tudtam hogy mit mondjak a dologról. De aztán elkezdtem rajta gondolkozni és az egyik nagyon jó barátom rávett hogy lépjek fel egy bűvész találkozón. Szóval azon kezdtem agyalni hogy a bűvészek mit szeretnének tudni egy olyan emberről mint én és egy amolyan képregény változatot csináltam belőle. Alapjába véve azt akarták tudni hogy hogyan lettem az ami. Hogyan lettél egy "világszerte híres bűvésszé?"
Szóval úgy tekintettem a dologra mintha a barátomnak adnék tanácsot, mit mondanék neki...és végülis a legnagyobb titok amit a karrierem során megtanultam hogy amikor fiatal voltam, megtanultam minden trükköt a könyvből. Ha elmegyek egy bűvész boltba és az összes találkozóra akkor vagy 1000 kártyatrükköt tudok. Végülis, ha körbe szeretnéd utazni a világot, híres emberekkel akarsz találkozni, borozgatni és vacsorázni a királyi családnál, úgy élni mint egy milliomos, alapvetően nem kell tudnod több mint 1000 kártyatrükköt. Kell hogy legyen egy három perces produkciónak, ami erős és hatásos,  három perc alatt. Az ok amiért egy ilyen koncepcióval rukkoltam elő, az alapvetően az alapján történt amit én éltem át.
Kilenc éves korom óta bűvész vagyok. És amikor végre előjöttem a három perces produkcióval, azon nyomban már az első évben 40 különböző országban jártam. Magyarán, ha van egy három perces produkciód, manapság már kevesebb is elég és már másnap beutazhatod a világot. Például az America's got talent-ben csak 90mp-ed van hogy bizonyíts. Erős jellemednek és egyediségednek kell lennie. Szóval az ilyen alapokba vetettem mindent, az én négylábú emberem a a három perces produkcióm. Ez változtatta meg az életemet.

MW: Szerinted mi Manson "Három perces produkciója"?
Rudy: Ez egy jó kérdés. Nos, azt mondanám hogy van belőle néhány. Különösen az Antichrist Superstar-t emelném ki a pódiummal.  Amikor látjuk azt a három perces számot a pódiumon előadni, az elmond mindent amit Marilyn Mansonról tudnod kell. Még ha ez volt az első dolog amit tőle láttál...tudod, ez belekerülhetne egy kibaszott űrkapszulába, fantasztikus lenne. A másik talán a nagyközönség számára a Beautiful People. AZ a három perces videó talán a LEGJOBB videó ami valaha készült. Még ha soha nem is találkoztam volna Mansonnal akkor is ezt érezném. Van néhány tiszta művészeti alkotás és szerintem a Beautiful People esetében ez egy fantasztikus szám egy tökéletes videóval. Talán a Sweet Dreams is egy három perces dolog. Valami olyasmit vett elő amit mindannyian ismerünk és szeretünk, ami elfogadott volt és népszerű és aztán átkeverte és ijesztővé tette. Szóval erről szól a három perc, nem feltétlenül egynek kell lennie. Ha már egy van, híressé válsz azzal a három perccel és ha okos vagy, van még több három perces verziód is.
MW: Amit szeretek a Sweet Dreams-ben az hogy nem kellett megváltoztatnia a szövegét, teljesen más értelmet kapott az egész a szavak kiélezésével.
Rudy: Igen ez figyelemre méltó. Szerintem az emberek tudják hogy évekig dolgoztam Mansonnal egy rakás különböző könyvön. Az egyik egy művészeti könyv amit talán valaki más majd befejez.
De megtanultam használni az InDesign-t, szóval pont úgy tudtam kivitelezni a könyvet ahogy szerettem volna. Szóval van egy Rudy Coby verziója a művézeti könyvnek amit akár már holnap ki is adhatnának. Van egy másik változat is, ami nekem is megvan és Manson mutatta meg a kiadónak. Ez egy olyan könyv amiben összegyűjtöttem az esszéit, írásait és noteszében lévő feljegyzéseket. Tudod olyasmik mint a a Columbine esszé amit a Rolling Stone-nak írt, vagy az összes többi amit az elmúlt években írt. De aztán végignéztem a feljegyzéseit is és összegyűjtöttem őket. Egészen a középiskolától megvan neki az összes jegyzetfüzete. Amikor együtt laktunk mindig belebotlottam egy-két saját kézzel írt jegyzetbe amiken a dalszövegek voltak. Az Antichrist Superstar is először így lett lejegyezve, akárcsak az egész album összes dalszövege, egyetlen füzetbe. Szóval azt gondoltam: "ez a cucc történelem". Így nekikezdtem. Nagyon alapos vagyok, szóval mindent egyenként átnéztem és külön dobozokba pakoltam. Ez egy havi munka volt. Úgy hangzik mintha azért csináltam volna hogy jó barátnak tűnjek, pedig nem... maga a mennyország volt. Ez a pasas megérdemel minden dícséretet, mert 100 meg 100 nevet láttam feliratkozni a hírlevelére és a saját kézírásával volt minden ami rohadt jó. Minden apró sikert megérdemel amit elért, mert sokat dolgozott hogy eljusson idáig. Éppen a 11.-es gimis jegyzetfüzetét nézegettem amikor először vettem észre az Antichrist Superstar szót és csak arra tudtam gondolni: "WOW", itt egy kölyök álma. Aztán ott volt az összes rajz meg minden és ez egyszerűen fantasztikus. Megmutatja hogy ha van egy őrült álmod a gimiben és arról álmodsz hogy az lehetsz ai csak akarsz, akkor az valóra is válhat.

MW: Néhány évig Mansonnal laktál, hogyan írnád le ezt az időszakot?

Rudy: Mansonnal lakni egy kaland volt, mert bármikor, akár éjjel, akár nappal előjöhet a kreatív énje. Ez a legszebb bók amit mondhatok valakiről. Ez egy álom, mert azért élek hogy kreatív legyek. Bűvész vagyok, de ha fel kellene adnom azt amiből megélek, a kreativitásom nem lankadna. Szeretek alkotni és ő a nap 24 órájában ezt teszi. Mint azok a képek amik a biográfia speciálon voltak, amiket sokan még egyáltalán nem láttak. Szó szerint tuzatnyi befejezetlen projektünk van Mansonnal, akár
könyv, film vagy színpadi ötletekről van szó. Talán több 100 jól kigondolt ötletek, de ő is csak egy embere, nem tud mindent egyszerre csinálni egymaga. Az olyan dolgok mint a Holy Wood könyv, amire az emberek annyira vártak, de amikor ott vagy nála rájössz hogy miért is nem került napvilágra...egyszerűen már a következő szintre lépett.

MW: Mi késztetett arra hogy újra élőben fellépj?
Rudy: Nos ez elég furcsa volt, szó szerint kiszálltam a varázslásból, csalódott voltam. Már nem volt többé szórakoztató és a másik dolog szerintem hogy mindent elértem amit csak lehetett.
Amikor gyerek vagy, szeretnél egy saját TV speciált és én ezt megkaptam. Felakartam lépni az összes híres helyszínen mint a Crazy Horse, Párizsban, és ez is sikerült. Aztán olyan emberekkel kezdtem dolgozni akikkel nem tudtam jól érezni magam, egyszerűen nem tetszett az egész. Tényleg úgy éreztem hogy kiégtem és ekkor találkoztam először Mansonnal, ami elég furcsa volt. Aztán 6 évig dolgoztam a fellépésein, szó szerint egy másik pasas világában élve. Manson az ikonikus kilenc éves, úgyértem teljesen ugyanaz a srác maradt aki a saját szórólapjait készítette középiskolásként, és egyszerűen nem öregszik. Szóval találtam egy igazán jó barátot és egy személyt aki megtartotta azt a gyermekkori csodát abban amit csinál, még ha az teljesen sötét és rémisztő.
Valahogy hiányzott az egész és ezt késztetett az újrakezdésre. Jó volt Manson világában, de voltak emberek akik ráébresztettek hogy ki vagyok. Amikor a Youtube egyre népszerűbb lett, Manson megakarta mutatni a videóimat mindenkinek, különösen Evan Rachel Wood-nak. Utánozni kezdte a pózokat a TV műsoromból és az összes szót ismerte a Puppet Boy-ból. Ez vicces mert akkor kb. 5 és fél éve ismertük egymást amikor először bemutattam Mansonnak egy bűvész trükköt. Soha nem kért meg rá, éppen Európában voltunk és nagyon leitatott egyik este és a busz sofőr kimondottan utált.
Manson megpróbálta elmagyarázni neki hogy nem egy idióta vagyok aki megakarja keseríteni az életét, kezdhetnék valamit az életemmel. Szóval volt egy kártyapakli az asztalon, azthiszem 15-20 év után akkor csináltam először trükköt mások előtt. A busz sofőrnek eztuán már sokkal szimpatikusabb voltam. Vicces volt Manson miatt mert miután látta hogy mindenkit mennyire elkápráztatok, félrehívott és azt mondta: "Tudom hogy képes vagy rá, ugye nem kell megkérnelek rá."

MW: Úgyemlékszem hogy Johnny Depp látta a Phantasmagoria trailer egy részét amiben valakinek levágták a fejét és totál kiborult amikor megtudta hogy nem számítógépes technikával készült.
Rudy: Abszolút, vicces volt mert amikor Manson megakarta csinálni a Phantasmagoriát, és ez talán megtörtént, talán nem...de azt a trailert velem és Anthony Silvával készítette a nappalijában. Manson személyesen mutatta meg neki a videót, ez nem az votl ami felkerült a netre és Johnny Depp totál kiakadt. Manson azt mondta: "ez csak Digital Videó, de egy filmet fogunk forgatni". Erre Johnny: "Igen, tudod mit? Talán megkellene tartanod a DV-t, így a CG technika jobban működne. Ha filmet csinálsz, nehezebb lesz hogy a CG jól nézzen ki." Ekkor árulta el neki Manson hogy: "Nincs benne CG". Johnny erre: "Mit!?"...és újra lejátszotta neki.
Örültem mert a Phantasmagoria trailerekben látott összes effekt mindössze varázslat.

MW: Mindenki tudja hogy te vagy a varázsló Marilyn Manson fellépései mögött. Milyen jövőbeli szerepvállalásod lesz Manson színpadi showjában?
Rudy: Az utolsó nagy dolog amiről beszéltem vele az a Triptych turné volt. Milyen legyen, melyik városok, melyi albumokat játszák leginkább, minden estére egyet és a végére egy hagyományos Manson show.
Szóval alapvetően én a társ-tervező voltam a vizuális dolgoban amiket aztán megmutattam neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése