2012. április 11., szerda

Loudwire: "A Born Villain a a visszatérésem"

Negyven perc Marilyn Mansonnal. Ennyit beszéltünk a rock ikonnal egy telefon interjú alkalmával. Mint mindig, Manson figyelmes és egyedülálló betekintést biztosított olyan témákba, mint az új albuma, a Born Villain, a Bowling for Columbine, a nemrég kiengedett West Memphis Hármas és ami a legmeglepőbb, saját maga.

Az első részben az albumról lesz szó, Manson pedig hihetetlenül részletes válasszal szolgált.

Ma meghallgattam a Born Villant és az az érzést keltette bennem, hogy nagyon vizuális képet fest a hallgatónak. Számomra kifejezetten nyugtalanító volt és néha klausztrofóbiás érzésem támadt néha. Szinte láttalak magam előtt, egy kis szobában, ahogy kaparod a falakat és menekülni próbálsz.
Ez tetszik. Ezt még senki nem mondta, szóval ez egy nagyon egyedülálló perspektíva. Szeretem lejátszani és miközben készítettem a lemezt, lejátszottam az ismerőseimnek – olyan embereknek akik talán nem voltak elég idősek, hogy hallják az első albumomat, olyanoknak, akik egyáltalán nem kedvelik a zenémet vagy a legjobb barátaimnak akik néhány esetben szintén művészek – szeretem hallani mások véleményét. Ezt még senki nem mondta, szóval ez király.

A korlátozás olyan vágyakozást hoz létre, ami szükségszerűséget, eltökéltséget vagy magabiztosságot eredményez, hogy megbirkózhass a helyzettel. Mint egy zombi filmben, mintha börtönben lennél, csak egy lehetőséged van – túlélni. Erről szól ez a lemez. Adott volt a lehetőségem. Amikor elkezdtük készíteni, ráébredtem, hogy nem tetszett az, aki voltam. Nem akartam az a személy lenni. Az akartam lenni, akiről tudtam, hogy lehetek – és ez egy fejlődési folyamat. De az egész kulcs hozzá, ha stagnálsz, ha valami olyannál válasz, ami már nem változik tovább – abba már semmi inspiráló nincsen. Akár a természetben, ha látsz egy pávát, vagy bármit, eldöntöd, hogy ki akarsz lenni az életben és biztosnak kell lenned benne és kitartani mellet, nem pedig lemondani róla.

Úgy éreztem, hogy az előző két lemezemmel eljutottam egy pontra – nem mintha nem értékelném őket, vagy utálnám őket – hogy egyszerűen úgy éreztem, hogy elkezdett megváltozni az írási módom, mert meg akartam nyílni. Egy olyan helyzetben voltam, amiben nem tudtam, hogy birkózzak meg saját magammal. Velem, a személyiségemmel – nem Marilyn Mansonnal. Néha nem tudod, hogy a faszba legyél önmagad, mert túlságosan össze vagy zavarodva a körülmények miatt. Mindenki átesik ezen.

Rájöttem, hogy elkezdtem azért dalokat írni, hogy az emberek úgy érezzenek, mint én, ahelyett hogy valami mást adtam volna nekik. Nem így kellene kezelnem a dolgokat. Különösen, mivel szarul éreztem magam azoknál a lemezeknél. [nevet] Szóval lényegében azért csináltam zenét, hogy az emberek még szarabbul érezzék magukat, ami az én szarkazmusommal még vicces is lehetne, de nem ez volt a szándékom. Ha ez lett volna a célom… Az új lemezen vannak részek, amikor azt akarom, hogy az emberek szarul  érezzék magukat – volt ahol olyan hangokat használtam, amiket csak kutyák hallanak, az emberi fül nem érzékeli őket és tulajdonképpen émelyítő érzést kelt – mindezt azért, mert bele akartam zavarni az emberek reakciójába, de sokkal inkább egy rendező szemszögéből – mint valaki, aki elakar mondani egy történetet, aki elakar mondani valamit amire lesz valamilyen reakciójuk.

Az egész életemet félre kellett dobnom – beköltöztem egy helyre ahol fekete padló és fehér falak voltak – az összes dolgomat raktárba pakoltam és csak a filmeket, a hangszereket és a macskáimat vittem magammal és rájöttem: „Nincs szükségem semmi másra. Csak arra van szükségem, hogy megtöltsem a szobát valamivel.” Igyekszem visszakanyarodni a kezdetekhez. Nem így terveztem, egyszerűen csak rá kellett jönnöm, hogy ez az élet. Rá kellett jönnöm, hogy mit akarok az élettől. Hirtelen eszembe jutott, hogy én voltam, aki leült és megrajzolta az első szórólapunkat. Elmentem a Kinko-ba és kinyomtattam, majd kocsi szélvédőkre raktam ki őket én magam és akkor még nem is zenéltem.

Meg volt bennem az arrogancia vagy magabiztosság – egy finom vonal van a kettő között, mert az arrogancia néha olyasmi, ami végül ostobasággal végződik és tönkretesz. Önbizalommal és eltökéltséggel voltam tele, hogy valamit elérjek és végül a zenélésnél kötöttem ki a döntésem szerint. Ez eléggé hasonlít arra, ahogy ehhez a lemezhez eljutottam.

Tudtam, hogy be kell vallanom magamnak – nehéz azt mondani, hogy visszatérést akarsz, mert az azt jelentené, hogy nem az voltál, akinek kellett volna lenned, nem az, aki voltál, hanem akinek kellett volna lenned. Szóval ez szinte ugyanaz, mint a kezdetekkor. A visszatérés szinte ugyanolyan, mint egy friss kezdet, amikor senki nem tudja, vagy nem hisz abban hogy ki vagy és ezt ki kellett mondanom. Nincs problémám azzal, hogy kimondjam, hogy ez a visszatérésem, és ha eldöntök valamit, elhatározom, hogy végig is csinálom. Nem volt meg bennem az az energia és önbizalom, egyszerűen, mert nem ismertem el ezt.

Erre a lemezre bármelyiknél jobban fogok emlékezni. Nem mindig voltak boldog időszakok a készítésekor. Mindig kellenek hullámvölgyek, különben nem vagy igazi művész. Ha minden vidám, kit érdekel, vagy az csak egy egyenes vonal, ami szintén nem érdekel senkit. Ha éppen mélyen vagy, ahol én lényegesen több időt töltöttem, mint fent, az nem túl inspiráló. Úgyhogy csak valami olyat akartam, amitől az emberek éreznek majd valamit. Lejátszottam a barátaimnak. Néhányuk nem hallotta még a zenémet, soha nem szerette, mindegy… de ez a kihívás benne, és én szeretem a kihívást. Már elfelejtettem, mennyire is szeretem a kihívásokat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése