2012. április 29., vasárnap

Loudwire: "A gazember mindig a katalizátor"



Amikor szerepeltél a Bowling for Columbine-ban, egyfajta katalizátornak éreztem, hogy onnantól kezdve a nyilvánosság hogyan ítélt meg. Hirtelen Marilyn Manson-ról azt mondták, hogy okos és megfontolt ember. Látsz bármilyen párhuzamot az effajta automatizált gondolkodásmód és aközött akik a Columbine után azonnal rád kezdtek mutogatni?
Nos, ezt már elmondtam korábban – az emberek nem tudják, hogy mi történt aznap amikor az interjú készült, mert több mint 2 és fél óra hosszúságú volt eredetileg és közvetlenül azelőtt vettük fel, hogy egy stadionnyi ember előtt léptem volna fel és rengeteg halálos fenyegetést kaptam aznap, így 30 vagy több rendőr is ott volt. Tudtam, hogy mivel jár ha bemegyek oda – mindenki azt mondta nekem, hogy ne tegyem, de tudtam, hogy muszáj. Ha nem tudsz élni anélkül amit csinálsz, akkor képes vagy érte meghalni. Egyáltalán nem akarok meghalni, de kénytelen voltam ezt megtenni.
Ez járt a fejemben az interjú közben. Nem feltétlenül kedvelem a filmet és ez vicces, mert volt egy kis szerepem a Los Highway-ben például – ami a kedvenc David Lynch filmem. Nem vagyok ennyire egoista, de egyet kell értenem veled, hogy a Bowling for Columbine megnyitott egy ablakot – egy katalizátor, ami után az emberek teljesen másképp kezdtek tekinteni rám. Azután elkészítettem a The Golden Age of Grotesque-et és megvolt bennem a képesség és önbizalom hogy kimondjam – és szerintem ez volt eddig a legkreatívabb korszakom – hogy ahelyett, hogy teljesen elpusztított volna, csak még erősebbé tett. Az emberek szeretik azt, ha valaki nehézségekkel néz szembe, ez olyasmi mintha az ember a természettel szállna szembe vagy ilyesmi.
Én nem tettem semmi rosszat. A legnagyobb kérdés bennem mindig az volt, hogy: „Az emberek az gondolják, hogy a zeném miatt ölik egymást az emberek? Miért nem azért aggódnak, hogy én mi a faszt fogok csinálni?” [nevet] 36 iskolai lövést varrtak az övem alá… persze ott van a farkam is. [nevet] Nem én tettem. Ha ismertem volna őket személyesen, sajnálnám őket, de nem fogom magamra venni a dolgot. Amit viszont megjegyeztem, hogy az élet egy folyamatos változás és a gazfickó mindig a katalizátor, a gazember az aki mindig valami új szintre emeli a történetet. A gazembert én nem abban az értelemben veszem, mint a legtöbb ember a rosszfiúval, én nem azt mondom, hogy rosszfiú.
Amikor azt mondom gazember, én a hagyományos értelmét veszem, mint Macbeth. A hős soha nem csinál semmit a történetben és ehhez nem kellett iskolába járnom, hogy rájöjjek, egyszerűen csak az irodalom és a filmek fanatikusa vagyok. A hős soha nem csinál semmi különöset. A hős mindig ugyanolyan, nincs a karakternek íve, mindig ugyanaz marad. A gazembernek megvan a lehetősége változtatni a dolgokon. Lehet, hogy megszegik a szabályokat, de itt a lényeg, ha néha nem szeged meg a kibaszott szabályokat, semmit nem tudsz megmenteni, nem tudsz változtatni semmin.
Ha valaki fenyegeti, azt amit szeretek vagy amivel törődök, erre pedig került már sor a múltban. Mindent elvettek tőlem és most úgy érzem, hogy olyan helyzetben vagyok mint a kezdetekkor, ahol nem leszek bunkó és makacs, ami gyakran vagyok és valaki fenyegeti a családomat vagy azokat akikkel törődök – a barátnőmet, a macskáimat, az életemet. Néha a férfi ösztön arra sarkkal, hogy valami hülyeséget csinálj, de képes lennék megölni valakit ha szükséges lenne, de akkor nem tudnám megvédeni őket, mert börtönben vagy halott lennék, szóval ez nem túl okos megoldás. Számkivetettnek kell lennem, egy gazembernek, egy olyan személynek, akivel nem baszakodnak az emberek, így az emberek nem fogják basztatni azt amit csinálok. Ezen az úton indultam el és volt hogy hezitáltam, mert lényegében egy csomó dolog rám zúdult.  Elkezdtem elveszteni a személyiségemet és ezt bárki megtapasztalhatta már. Ha elveszted azt, aki vagy, mid marad?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése