2012. május 13., vasárnap

Rolling Stones Q&A


Két évvel ezelőtt Marilyn Manson szakított Evan Rachel Wood-dal, minden holmiját egy raktárba vitte és új házba költözött West Hollywoodban.
"Végül egyedül laktam először...egész életemben." - mondja a 43 éves Manson. - "Rájöttem, hogy a kevesebb néha több. Minnél kevesebbel kell dolgoznod, annál erőteljesebbet kell nyújtanod, hogy kimondd amit akarsz."

Ez a filozófia belenyúlik Manson nyolcadik albumába, a Born Villain-be is, tele a legösztönösebb, provokatív dallamokkal, melyeket már évek óta nem hallhattunk.
"Szabadjára engedtem a tudatalattimat." - mondja - "Eljött az ideje, hogy visszatérjek, azt csináljam amiben a legjobb vagyok és erről szól Marilyn Mansonnak lenni."

Johnny Depp játszik a You're so vain feldolgozásban. Hogyan jött ez az egész létre?
"Johnny felhívott és megkérdezte, hogy szeretnék-e felvenni egy dalt, így el is mentem hozzá a stúdióba és elkezdtünk bluest játszani. A lemezem már kész volt akkor, de mindketten úgy véltük, hogy irónikus lenne rátenni a You're so vain-t. Johnny játszott a dobokon és a gitáron - ha befejezte az új filmjét, le kell beszélnem róla, hogy csatlakozzon a bandához."

Azt mondtad, bluest játszottatok?
"Igen! Jammeltünk, habár ezt a szót mindig is utáltam. Azt hiszem a The Thrill is Gone-nal kezdtünk - az ő ötlete volt. És király volt. A tavalyi évben sokat tanultam a gitározásról."

Miket szoktál gyakorolnI?
"Azokat a bandákat, amiket a Marilyn Manson előtt hallgattam: Bowie, Revolting Cocks, Ministry, The Beatles."

43 éves vagy. Gondolkoztál már az apaságon?
"Nem tudom elképzelni, hogy milyen lehet apának lenni. Érdekes lenne, ha lenne egy kisebb verzió belőlem
aki folyton csak bajt okozna - egy 2.0-ás verzió."

Biztos vagyok, hogy a gyereked lenne a tökéletes angyal.
"Megpróbálnám összezavarni, hogy legalább olyan rossz vagy még rosszabb legyen mint én. Az én feladatom lenne."

A Born Villain más mint az előző néhány albumod. Miért?
"Az előző két lemezen próbáltam a saját érzéseimet átadni az embereknek. Én pedig szarul éreztem magam, szóval ez egy elég hülye ötlet volt. Ez a lemez inkább jazz, punk vagy dada. Azt akartam használni, amiről tudom, hogy működik és úgy, hogy az embereket összezavarja. Nem sokkolhatsz, csak káoszt teremthetsz - az összezavarás pedig a kommunikáció legjobb formája. Ez a végeredmény."

Miért voltál annyira lehangolva korábban?
"Ostoba párkapcsolatok, ostoba helyzetek. Az egyik az Interscope-hoz kötődik, amitől el is szakadtam."

Vegyes érzéseid vannak, hogy 15 év után elhagytad a kiadót?
"Dehogy is! Már évek óta ki akartam lépni. Lehet, hogy nem volt bölcs elgondolás megmondani Jimmy Iovine-nak, hogy szerintem nem elég okos, hogy megértse mit csinálok. Legtöbbször frusztrált, hogy mit tettek a művészetemmel."

Elszavaltad Macbeth híres monológját az Overneath... elején. Ezzel mi a helyzet?
"Tudod miért csináltam? Egyáltalán nincs oka. Nemrég csináltattam egy 'No Reason' tetkót a csuklómra. Tudod miért? Nincs indoka."

Machbeth alapjába véve azt mondja, az élet baromság - "mese, mit egy bolond beszél". Egyetértesz?
"Lehet egy nyomasztó megállapításként is értelmezni vagy egy megváltó vagy felszabadító nyilatkozatként. Azt akartam, hogy ezt az emberek döntsék el maguk."

Úgy tudni nagy rajongója vagy az HBO Eastbound & Down című sorozatának. Tudsz azonosulni Kenny Powers-szel?
"Persze. Olyan mint a kutya, aki odapiszkít a földre, de mindig megsimogatod a fejét és reméled, hogy majd leszokik róla. Akárcsak én."

Azt olvastam a neten, hogy elveszel valami Seraphim nevű nőt?
"Azt se tudom ki a faszom az!"

Azt is olvastam, hogy Lana Del Rey-jel randiztál.
"Legalább úgy tűnik, hogy jó ízlésem van. Ami igaz is."

A pletykák szórakoztatnak?
"Igen. Akárcsak régen, amikor kivetettem a bordáimat és én voltam a kölyök a The Wonder Years-ből. A munkával jár."

De elég jól elvoltál Taylor Momsennel a színpadon. Ez igaz, nem?
"Igen, megint a fiatal lányok. Amikor terveztük a turnét, a bandája, a Pretty Reckless volt az egyik lehetőség az előzenekarnak. Azt gondoltam: 'Mi lehetne jobb választás valakinél aki nemrég töltötte be a 18-at?'"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése