2011. július 13., szerda

Manson és Mexikói kiállítás

Mexikó város (május 20. 2011.) – „BÁRMELY MŰVÉSZ BEKERÜLHETNE A TÖRTÉNELEMBE. MINDEGYIKET HÍVHATJUK ŐRÜLTNEK.”
Az esztétika, amit Marilyn Manson tesz bele a művészeti alkotásaiba megtalálható ebben a mondatban, ami tavaly júniusban jelent meg és maga a művész mondta amikor megnyitotta bécsi Kunsthalle kiállítását, egy kis ízelítőt az akvarelljeiből, „genealogies of pain” címmel amit ő talált ki.
Vannak akik nem ismerik ezt az oldalát a Tiszteletesnek, de most Mexikóban talán felfedezhetik egy kiállításon keresztül ami remélhetőleg  valamikor a jövő hónapban nyitja meg kapuit Mexikóban, Sao Paulo után (2007), mint a második latin-amerikai város ahol az alkotásait bemutatják, a központi téma pedig az akvarellek amik torz lényeket ábrázolnak szenvedés és nyugtalanság közben, sőt még a önkívület és a romlottság és a perverzió is felfedezhető. Ily módon a „the beautiful people” énekese úgy beszél műveiről mint aki mossa kezeit és azt mondja hogy minden művészt lehetne őrültnek nevezni.
Az Ő látogatásán dolgozik Ingrid Barajas és Abel González, a direktorai a mexikói produkciós cégnek, a 212 produkciónak, akik a múltban már elhozták a fotósok Rankin (2010) és David LaChapelle (2009) kiállításait.
„MÁR MAJDNEM 2 ÉVE DOLGOZUNK A MANSON KIÁLLÍTÁSON, DE MÁR NAGYON KÖZEL VAGYUNK.”-mondta Barajas-„A MEGÁLLAPODÁSOKON DOLGOZUNK, MÉG MINDIG CSAK AZ ELŐKÉSZÜLETEKNÉL TARTUNK, MEGLEPETÉST SZERETNÉNK.”
A kiállítás remélhetőleg hamarosan helyet és dátumot is kap, de a producerek még nem szeretnék ezt elárulni mert spontán triviák vannak a közösségi hálókon a rajongók miatt, így megtippelhetik majd a megnyitó helyszínét és időpontját és az első 3 helyes megfejtőt meghívják.
A kurátori vonal, kb. 30 alkotásból fog állni amik nemrég készültek, és ezeken az elkövetkező hetekben fognak dolgozni.
Miközben az előkészületeket már elárulták, a producerek megosztanak egy részt Manson képzőművészeti alkotásaiból. Barajas megmutat egy litográfiát ami a „hand of glory” másolata, melyen egy gonosz gyermek látható, veszélyes, talán aszexuális, miközben González egy szarvval rendelkező önarcképet mutat, az Experience int he Mistress of Fools-t.
A Manson kinézet, mint ahogy az akvarelleken, elvárt a rajongóktól.
„SOK MEXIKÓI ÉS KÖVETŐ VAN AKI MÁR MOST LÁTNI AKARJA, ATTÓL FÜGGETLENÜL HOGY RAJONGÓJA A ZENÉJÉNEK VAGY A SZEMÉLYISÉGÉNEK, VANNAK RAJONGÓI A MŰVÉSZETÉNEK IS.”-mondta González a színész, író és film készítőről.
És ez jól ismert a 212 productions Facebook oldalán, ahol a mexikói rajongók értesülnek a hírekről és rendkívüli elszántságot mutatnak, „Fuuuu! Majd meg halok hogy megtudjam mikor lesz!!! Már alig várom.”-példaként, valamelyik oldalról egy „feer herrera” nevű illetőtől. A kiállítás megnyitója melynek címe még nem meghatározott, remélhetőleg egy inkább váratlan „dolog” esemény lesz, mondta  González, a Reverend képvilágától inspirálva, aki legutóbb 2007-ben látogatott Mexikóba és egy koncert sorozatot ajánlott a Jose Cuervo Salon-ban, ami akkoriban teljesen tiszta hely volt, provokáció, pogány tevékenységek nélkül, a művészete részeként amit az 1990-es években kezdett felfedezni.
A zenéjével, az olyan albumok szerzője mint az Antichrist Superstar, a The Golden Age of Grotesque és a The High End of Low, mindig is az egyensúlyt kereste a művészetével, és amiért komolyságot kér. „Nem akarom hogy ezt úgy kezeljék mint egy hobbit, a festés számomra legalább olyan fontos, vagy még jobban is mint bármely más művészi kifejezésmód.”-mondta Manson tavaly Bécsben, az utolsó város ahol az akvarelljeit bemutatták mielőtt Mexikóba érnének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése