2010. augusztus 8., vasárnap

The Devil's Prefect by Provider Module




John 5 élvezi több mint 20 éves karrierét melyet a zeneipar legtermékenyebb rock bandáival tölthetett, köztük Marilyn Mansonnal 1998-tól 2004-ig. Jelenleg a Rob Zombie gitárosa, és továbbra is folytatja lenyűgöző szóló karrierét. John nemrég időt szakított egy interjúra a Provider Module-lal a Rob Zombie turné két állomása között, amely váratlan és lenyűgöző eredményekkel zárult...

PM: Hallhattunk már tőled játszani több stílust és műfajt köztük a Bluegrasst, Swinget, Metalt, Thrasht, Garage Rockot és Countryt, együttesekben és szóló munkákban egyaránt. Mennyire szabad gyakorlatot kaptál ezekhez amikor a Marilyn Mansonban voltál?

J5: Azt mondanám hogy nagyjából semennyit. Ami nem rossz dolog, mert nem az én együttesem volt. A bandát Marilyn Mansonnak hívták, okkal. De mindig megértem ezt amikor művészekkel dolgozom. Ezért készítettem instrumentális lemezeket hogy kiéljem a kreativitásomat.

PM: A stúdióban Mansonnal, gyakran tartott megbeszéléseket tematikus ötletekkel amik már megvoltak, vagy voltak olyan dalszövegbeli elrendezések amiket zene ihletett?

J5: Szerintem volt egy ötlete szövegileg hogy milyen irányban szeretne haladni minden egyes lemezen. Egyszerűen amit én csináltam az az volt, hogy ellátam zenével, ami arra inspirálta hogy beletegye a dalszöveget abba a zenébe amit a bandával csináltam.

PM: A Marilyn Manson-hoz való csatlakozásod után glamet játszottál Ibanez modellekkel, aztán a Holy Wood turné során előkerültek a Gibson-ok. A gitár választások a külsőségektől, vagy a hang követelményektől/előnyőktől függött nagy mértékben?

J5: Ők...az Ibanez inkább a külseje miatt. A Gibson természetesen elképseztő hangzása van, ahogy te és az egész világ tudja. És persze, 2002 környékén, elég szerencsés voltam hogy kapjak egy jóváhagyott egyezséget a világ legnagyobb gitár cégével a világon, a Fender-rel.
PM: Manson elárulta hogy felvettél néhány gitár szólamot a Mechanical Animals utolsó simításai alatt, miközben sokan úgy hiszik hogy csak a lemez elkészülése után kezdtél mint koncert gitáros. Ez valójában hogy működött?

J5: Pont akkor érkeztem a bandába amikor már mixelték a lemezt. Azzal lettem megbízva hogy tanuljam meg az egész albumot, ami nagy örömet okozott mert nagy Manson rajongó vagyok. Azhiszem elég jól betanultam, mert Manson azt akarta hogy újrajátszam a gitár részeket a Mechanical Animals-en, de mivel vészesen közeledett a megjelenési dátum, nem volt lehetőségünk erre azon az időkereten belül.


PM. Hogyan hasonlítható össze a Holy Wood és a The Golden Age of Grotesque alkotási folyamata, és ha lehet ilyet kérdezni, melyik lemezre vagy a legbüszkébb?
J5: Mindenre büszke vagyok amit a Marilyn Mansonnal készítettem. Nagyon keményen dolgoztam mindegyik albumon és nagyon közel állnak hozzám. Az egyetlen különbség a kettő között, hogy nagyon sok akusztikus munkánk van a Holy Wood lemezen, és remélhetőleg valaha meghallják majd az emberek. Ezt követően készítettünk egy teljesen másik albumot, csak instrumentális, de nem gitár. Nagyon zenekari, húros és különböző hangszerekkel, The Factory-nek hívják, nem sok ember tudja ezt.

PM: A The Golden Age of Grotesque korszak alatt láthattunk először leginkább az egyedi Telecaster gitárokkal és azóta már elszánt Telecaster rajongó vagy. Mindig is kedvelted őket, vagy szándékos változás volt a karriered azon pontján?
J5: Egészen azóta hogy gitározom, gyengédséggel és szeretettel fordulok a Telecasterek iránt. Azthiszem ez azért van mert a húgom Rolling Stones rajongó volt és imádta Keith Richards-t. Minden nap láttam egy Telecasteres képet. Ez volt mindig is a kedvenc gitárom egész életemben. Amikor megkaptam a lehetőséget hogy aláírjak a Fender-hez és volt egy saját dedikált modellem, az  volt életem egyik legszebb napja.

PM: Az egész The Golden Age of Grotesque felvétele során a dedikált modellt használtad-e, és az amivel főleg zenét szerzel azóta? Továbbá találkoztál már dicsérettel vagy kritikával azért hogy nem csak rock-ot és metalt játszol?
J5: A The Golden Age 90%-át Telecaster-rel csináltam. Nem kaptam semmiféle kritikát, dicséretet kaptam hogy ezt a gitárt használom. Marilyn Mansonnál és Rob Zombie-nál is.

PM: Van valami különösen kedvelt emléked a Marilyn Mansonos időkből, akár zeneileg vagy anekdotikusan?
J5: Azthiszem a turnézás mindig nagy szórakozást nyújtott kezdetben. Aztán a későbbi turnékon ez csökkenni kezdett. Nem értem hogy miért, de a stúdiózási folyamat is mindig nagyon szórakoztató volt. Sokkal több volt a nevetés mint a bírálás. De ki tudja...még mindig vitatott hogy miért lett savanyú a vége.

PM: Hogyan látod a portét amit Manson készített rólad-John the Beaten-és van belőle egy másolatod?

J5: Igen, nálam van az eredeti, amire nagyon büszke vagyok. Azhiszem ez arról szól hogy mennyi sértegetést kaptam, de soha nem adtam be a derekam és nem adtam fel. Számomra a legfontosabb dolog abban az időben az volt hogy az összes számot olyan jól játszam el amennyire csak lehetséges, hogy olyan jól hangozzanak amennyire csak lehet. Minden shown törekedtem hogy tökéletes legyen a játékom. Több száz másolatom van a fellépésekről. Szeretném felvenni az összeset és hallgatnám őket, mert a fellépések hihetetlenek voltak.

PM: A Compass and the Ruler című szám melyet Trevor Jones, Manson és te készítettél bekerült a From Hell című filmbe.
A hangszeres verzió az egyetlen felvétel, vagy van egy John5/Manson verzió is ami más?

J5: Ez nagyjából a dal. Ez egy jó példa arra amiről beszéltem, a meg nem jelent album a The Factory. Ez egyfajta zene ebben a formában. Ez az egyik legremekebb munka amit Manson és én készítettünk. Remélhetőleg egyszer napvilágra fog kerülni.

PM: Ismert vagy arról a szinte hibátlan képességedről hogy újjá tudod alkotni a gitár részeket a számokban a színpadon különböző művészekkel. Mennyire fontos ez számodra hogy nagy figyelmet fordítasz a részletekre?

J5: Ez a szenvedélyem és szeretetem. Ez különösen akkor igaz amikor valaki mással játszom, és nekem az a dolgom hogy az előadó olyan jól hangozzon amennyire csak lehet. A Marilyn Mansonnal, heteken keresztül minden nap próbáltam betanulni a részeket és a hangokat olyan tökéletesen amennyire csak lehetséges, a Manson és rajongói iránti tiszteletem miatt. Láttam már olyan bandákat akiknek a színpadi hangzása egyáltalán nem olyan volt mint a lemezen és nem értem miért.

PM: Az ötlet hogy újra csatlakozz a Marilyn Mansonhoz széles körben tudott hogy kilőve a kérdések közül, de rajongók hada beszél róla rendszeresen. Megfontolnád Manson hívását hogy készítsetek egy-két stúdió számot nosztalgiából vagy művészi okokból?
J5: Nem hiszem hogy ez rajtam múlna, ez Mansonon múlik. A kérdést neki kellen feltenni.

PM: A Rob Zombie albumok közül amiket készítettél, melyik volt a legtermészetesebb, és habár a Hellbilly Deluxe 2 sokkal frissebb, melyik számokat élvezed a leginkább?

J5: Minden öröm számomra amit eddig a Rob Zombie-val készítettem. Soha nem volt nézeteltérésünk, soha nem volt problémánk egymással. Már 5 éve vagyok ebben az együttesben. Nehéz elhinni de igaz, még 5 év után is. Minden amit zeneileg készítünk, szórakoztató volt. Köszönet Emmának, Karennek, Annette-nek az összes csodás évért amit velem dolgoztak. Szívből köszönöm. Nem tudtam volna nélkülük megcsinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése