2010. augusztus 8., vasárnap

Tim rádió interjú

Káosz és karrier a timmerdalai (itt született Tim) Tim Sköld számára

2010. május 24., hétfő
Dalokat és albumokat készített a Marilyn Mansonnak, melyet Amerikában a Columbine középiskolai vérengzés miatt üldöztek. Találkoztunk timmerdalai Tim Sköld-del, távol a svédországi Skövdétől, új szülővárosában Los Angelesben.

[Shotgun Messiah szám megy a háttérben]
Tim: "Mostmár elég régóta zenélek, és szinte már azt kívánom bár soha ne szerettem volna meg. De nem tehetek róla, szeretek zenélni."
[a háttérben a zene abbamarad]

A riporter leírja hogy milyen az idő, a helység ahol vannak, milyen Tim haja és ruházata. Április van és délután 2 óra,egy presszóban ülve fogyasztják kávéjukat, Tim még alig ébredt fel. A riporter azt mondja hogy korán van még Tim számára, hiszen ő nem úgy él
mint az átlagos emberek. Tim szerint: "A napom olyan amilyennek csak akarom." Aztán a riporter megkérdezi hogy mennyi zene tölti be Tim hétköznapjait. "Sok zene van. De mint minden másnál, ha sokat kapsz valamiből elveszted a perspektívádat. Megpróbálom más dolgokkal vegyíteni."

A 80-as évek végén ő és akkori banda társa, Harry, elhatározásra jutottak hogy Amerikába költöznek hogy rock sztárok lehessenek.
Tim: "Nem volt elég nagy hallgatóság arra a zenére amit én szerettem volna játszani." (és itt tűnik fel hogy már 20 éve nem beszélt svédül mert a riportertől kérdezett meg néhány szót) Azt mondta hogy zenével teli életet szeretett volna és ezt az utat keresve landolt Los Angelesben. Azzal készítették fel magukat hogy Steven King könyveket vásároltak (itt eléggé hallani hogy fejben angolról svédre fordít mielőtt beszél) és feliratos filmeket néztek a tvben. Emlékszik arra amikor először látott amerikai rendőrségi autót és azonnal golyózáport várt és hogy feltűnik Eddie Murphy.
Megalakult a Shotgun Messiah és emlékszik rá hogy mennyire frusztráló volt hogy a lemezkiadó úgy akarta népszerűsíteni őket hogy sokkal cukibbnak és édesebbnek próbálta mutatni őket mint amilyenek.
Tim: "A zeneipar aztán megváltozott, sokkal nagyobb lett a nyomás és ha csak fél millió lemezt sikerült eladnod, akkor elkönyvelhetted a bukást ami ma már nem így van."

[Shotgun Messiah szám megy]

A szóló albumáról, a SKOLD-ról kezdenek beszélgetni amely nagyon sokat jelentett neki zeneileg. Kísérletezhetett dalszövegíróként. Ez vezette őt Seattle-be ahol találkozott Sascha Konietzko-val és így került képbe a KMFDM. Ez a 90-es évek végén történt. Ez egy furcsa időszak volt Tim számára. 1999-ben megtörtént a Columbine középiskolai mészárlás, és Tim egyik számát kapcsolatba hozták a lövöldözéssel.
Tim: "Őrült és elég sokkoló volt hogy egyesek dalszövegeit gyilkosnak kiáltották ki. Nem éreztem magam felelősnek, írtam amit írtam és nem vállalhatok felelősséget azért ahogy az emberek értelmezik és amit csinálnak vele. A média megőrült és bűnbakot keresett magának. A telefon csörögni kezdett, a média interjúkat akart és elég nyilvánvalóvá vált hogy nem küzdhetünk és győzhetünk ebben, szóval kihúztuk a telefont és rejtőzködtünk."

[Marilyn Manson szám megy]

Aztán a  Marilyn Mansonos korszakról kezdenek beszélgetni.
"A feleségem és Manson akkori kedvese Rose McGowan barátnők voltak, és néha összefutottunk. Egyik nap Manson felhívott hogy nincs-e kedvem átmenni és segíteni neki a stúdióban és én erre azt mondtam 'Kibaszott biztos hogy nem, tudom milyen őrült vagy'. De aztán elkészítettük a Tainted Love-ot és olyan jól jöttek ki a dolgok hogy megkért rá hogy maradjak a következő album produceri munkálatainál is. Eközben változott a bandában a felállás is, és így kerültem én a képbe."
A riporter arról kérdezte hogy milyen volt a Mansonnal töltött időszak. Tim elmondta hogy a GOAG volt az első lemez, a második pedig nagy bánatára egy Greatest Hits album volt, amiről úgy gondolta hogy nem volt jó ötlet a banda karrierje csúcsán. Azonban Manson nem hallgatott rá és Timet átrakta a gitáros pozícióra.
Ezután néhány éves turnézás következett és Tim elmondta hogy ő jobban szeret új dalokat játszani és így nem volt boldog hogy régi szarokkal kell turnézniuk a greatest hits albumról és  visszautasította hogy gitáros legyen és visszatért a basszusgitárhoz. Aztán jött az Eat Me, Drink Me és újra gitáros lett. Tim azt mondta: "Kb. 7 évig dolgoztam együtt a Marilyn Mansonnal és kizárólag csak ezzel foglalkoztam. Sok ajánlatot kaptam másoktól de mindegyiket visszautasítottam. Egy időben csak egy dologra szeretek koncentrálni." A riporter megkérdezte hogy boldog időszak volt-e ez, vagy vannak-e megbánásai vele kapcsolatban.
Tim: "Többnyire szórakoztató volt és jó. De Manson egy nagyon különleges dolog amely nagy lehetőséget nyújtott nekem és az egyetlen dolog amit bánok hogy megannyi másik lehetőséget kellett visszautasítanom hogy minden energiámat és időben a Mansonba fektessem."
A riporter megkérdezte hogy miért hagyta ott a Mansont. Tim erre azt felelte: "Erről nem beszélhetek, de vannak bizonyos pontok a szerződésekben és a lemezcégnek hatalmában áll hogy változtasson a felállásokon ha az album eladási statisztikái nem elég jók. És most be kell fognom a számat, nem beszélhetek erről." Aztán hozzátette: "Az Eat Me, Drink Me-nek sokkal jobban kellett volna fogynia ha egyes emberek nem lettek volna faszfejek és nem szabotálják a dolgokat. Mást nem mondhatok..."

Manapság Tim egy új szóló albumon dolgozik és norvég hard rock bandával készülő projekten.
Tim: "Szeretnék beszélni róla, de még túl korai. Azonban már számos alkalommal voltam Norvégiában és felvettünk néhány dolgot ezekkel a norvég srácokkal. Ha hard rockot akarsz játszani, feltétlenül Norvégiába kell menned."
A riporter erre megkérdezte hogy mi olyan különleges Norvégiában.
Tim: "Összebarátkoztam egy norvég énekessel egy népszerű bandából, ő pedig egy újat alapított és szerette volna ha én is csatlakozom."

Tim többet volt Norvégiában mint Svédországban az utóbbi években, de három évente egyszer legalább meglátogatja szülőhazáját.
Tim: "Ott van a családom. Szeretek Svédországba látogatni és jobban értékelni a havat most hogy nem kell a szarban élnem."
A riporter megkérdezte hogy hogyan emlékszik arra az időkre amikor Timmerdala-ban és Skövde-ben élt.
Tim: "Néha a katonai szolgálatra gondolok. Sokan kitértek előle de én nem tudtam hogy kell, szóval elmentem.
Játszottam a lőfegyverekkel és lefagyott a seggem az erdőben. Nevetségesnek gondoltam és nevetségesnek gondoltam hogy az emberek azt mondták hogy majd később hálás leszek érte és azt kívántam bárcsak befognák a szájukat és elmennének a pokolba. De...öhm...mostmár méltányolom. Hehe."

A riporter: "Mint a fejrázással..."
Tim: "Azt szokták mondani hogy a fejrázás nyaki fájdalmakat okoz a későbbiekben. Én meg azt mondtam: 'Nem érdekel.' és most folyton fáj a nyakam. Hmm...végig igazuk volt. Fenébe a felnőttekkel..."

A riporter: "A zene vezette őt lehetőségekhez és emberekhez az életében. Habár úgy hangzik hogy minden habos torta, számára mégis az egyetlen és legfontosabb dolog a zene az életében.
Tim: "Zene. A zene még mindig a legfontosabb dolog az életemben. Amikor megpróbálok gondolkozni, visszatekinteni és elemezni az életet, a zene végez mindig a lista elején. Zene, szeretek zenélni. Szeretem a hangzást, a dalokat, a dallamokat és a ritmusokat. Egyszerűen imádom."

[Skold számot játszanak]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése